تغییر ساعات قطارهای حومه‌ای همراه با افزایش تعداد قطارها

ساعت حرکت برخی از قطار‌های حومه‌ای درحالی از امروز تغییر می‌کند که پیش از این بسیاری از مسافران قطار‌های حومه‌ای از نبود این بخش گله‌مند بودند.

کمبود قطار‌های حومه‌ای و همچنین قطار‌های مسافری با نزدیک شدن به آغاز فصل مدارس یکی از مهم‌ترین معضلاتی است که بسیاری از مردمان شهر‌های حومه‌ای با آن درگیر هستند و همین امر خود باعث شده است که در برخی ایستگاه‌های شهر‌های حومه‌ای شاهد ازدحام جمعیت در این بخش باشیم این در حالی است که یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت در حوزه حمل و نقل ریلی افزایش حجم و ظرفیت مسافری به ویژه در مسیر ریلی و قطار‌های حومه‌ای بوده است.

نبود قطار‌های حومه‌ای خود باعث شده است که بسیاری از مسافران که با تغییر ساعت اداری  که از ابتدای تابستان به ۶ صبح رسیده بود  با مشکل مواجه شوند و همین امر هم در حال حاضر  هم با بازگشت ساعات اداری به روال سابق باعث نگرانی دوباره شده بود که در همین رابطه امروز شرکت راه آهن اعلام کرد  همزمان  با بازگشت ساعات کار ادارات به حالت قبل، ساعت حرکت برخی قطار‌های حومه‌ای اداره کل راه آهن تهران نیز از امروز شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ تغییر می‌کند.

مسافران قطار‌های حومه‌ای می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از زمان حرکت با سامانه ارتباط مردمی راه آهن به شماره تلفن ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند.

مسافران امیدوارند هر چه زودتر مشکلات قطار‌های از سیر خارج شد برطرف و واگن‌های جدید به برنامه سیر بازگردند و در چارچوب حمایت از حمل‌و نقل عمومی، تعداد این قطار‌ها افزایش هم یابد، اما هم اکنون حدود دو ماه از مهلت یک هفته‌ای راه آهن به رجا بابت حل مشکل قطار‌های حومه‌ای این شرکت گذشته و همچنان قطاری به سیر بازنگشته است.

گفتنی است سوم مرداد کانال اطلاع رسانی قطار‌های حومه‌ای اعلام کرد بزودی برخی قطار‌ها و از جمله قطار قزوین۲ به برنامه سیر باز می‌گردد و این باعث خوشحالی مسافران این مسیر و امیدواری برای بازگشت دیگر قطار‌های حذف شده بود. اما با گذشت بیش از ۴۰ روز، این قطار به برنامه سیر اضافه نشد و هیچ قطار دیگری نیز به برنامه بازنگشت.

سیدمیعاد صالحی مدیر عامل راه‌آهن ۱۶ تیر در صفحه خود فضای مجازی اعلام کرد: «با توجه به کاهش سطح ایمنی و رفاه ریل‌باس‌های در اختیار شرکت رجا (وابسته به سازمان تأمین اجتماعی) مجوز سیر آن‌ها موقتاً برای یک هفته لغو شد». وی ابراز امیدواری کرد با توجه به قول مساعد وزیر رفاه، به سرعت این قطار‌ها به چرخه خدمت‌رسانی به مردم استان تهران بازگردد، اما خبری از ساماندهی وضعیت قطار‌های حومه‌ای نیست.

براساس  این گزارش با توجه به آنکه بخش عمده‌ای از ناوگان حمل ونقل ریلی کشور به ویژه در حوزه قطار‌های حومه‌ای بر عهده شرکت حمل ونقل ریلی رجا است بنابراین  حمایت از این بخش و از سوی دیگر نوسازی و بازسازی و تامین قطعات برای ناوگان خود می‌تواند زمینه ساز رفع مشکلات مسافران قطار‌های حومه‌ای به ویژه در تهران باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار