رشد ۱۲ درصدی گردشگران و بازدید از اماکن تاریخی کرمانشاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به تمهیدات و امکانات لازم در ایام اربعین از رشد ۱۲ درصدی گردشگران و بازدید از اماکن تاریخی در استان خبر داد.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به تاثیر مراسم اربعین و انتخاب کرمانشاه برای سفر به عتبات عالیات، گفت : در ایام اربعین امسال شاهد رشد ۱۲ درصدی مسافران در ایام اربعین بودیم و طاقبستان و بیستون جزو پربازدیدترین اماکن تاریخی بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: در مجموع سال جاری در بحث زیرساخت‌ها یک تحول و انقلابی در مسیر اربعین در استان کرمانشاه با پیگیری‌ها و تلاش‌های استاندار که در این موضوع داشتند انجام شد.

وی با اشاره به راه اندازی ۱۷۰ غرفه عرضه سوغات محلی و صنایع دستی افزود: امسال نسبت به سال گذشته با رشد ۳ برابری همراه بوده است.

فرمانی گفت: این نمایشگاه در شهرستان‌های کنگاور، صحنه، بیستون، خروجی کرمانشاه، اسلام آباد غرب، سرپل‌ذهاب و قصرشیرین برگزار شد و همگی فروش خیلی خوبی داشتند.

وی یادآوری کرد: در این ایام سامانه «کرمانشاه گشت» نه تنها میراث‌فرهنگی بلکه اطلاعات همه دستگاه‌های مرتبط را در این سامانه بارگذاری کرده و برای عموم مردم قابل استفاده است.

فرمانی افزود: این سامانه ضمن پوشش اطلاعات جاذبه‌های گردشگری استان، در حوزه‌های مختلف گردشگری نیاز‌های مخاطبان را رفع می‌کند، همچنین شرایط رزرو اقامتگاه، خدمات درمانی، پیشنهاد مسیر سفر و... در آن دیده شده است.

وی ادامه داد: گردانندگان این سامانه در اقدامی قابل تقدیر در حوزه معرفی آثار تاریخی، طبیعی، میراث معنوی و... استان اقدام به تولید محتوای اختصاصی کرده‌اند.

فرمانی خاطرنشان کرد: تبلیغات محیطی نیز در دستور کار قرار گرفت و مانند سنوات گذشته با جانمایی مناسب اینگونه تبلیغات در معرض دید عموم مسافران و زائرین قرار گرفت.

وی ادامه داد: در اداره کل کمیته‌ای تشکیل شده که مبحث تبلیغات در این کمیته مطرح و تولیدات اعم از تولیدات چاپی و تولید محتوا در فضای مجازی انجام می‌شود.

فرمانی گفت: در ایام اربعین امسال خوشبختانه به دلیل تمهیداتی که در مرز خسروی انجام شد در بحث گیت ورودی‌ها و افزایش تعداد گیت‌ها، بحث زیرساخت‌هایی که وجود داشته از جمله ایمن‌سازی جاده‌ها و.. شاهد استقبال گردشگران و زائران بودیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.