نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: املاک در برنامه هفتم توسعه به شرط اقدام برای دریافت سند به عنوان اعتبار تلقی شده است.

والی‌اله بیاتی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در آیین واگذاری اسناد مالکیت شهرستان فراهان به متقاضیان، گفت: در سطح روستاها مردم باید برای دریافت سند مالکیت املاکی که دارند اقدام کنند زیرا فرایند اخذ سند توسط ثبت اسناد استان فراهم شده است.

وی بیان کرد: دهیاران با ترغیب مالکان اراضی کشاورزی از طریق تسهیلات و بسته تشویقی برای حدنگاری و سنددارکردن اراضی روستاییان همکاری کنند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشاور نقشه‌برداری در استان بدون دریافت هزینه مستقر است و کشاورزان با مراجعه به دهیاری‌ها می‌توانند برای دریافت سند مالکیت اقدام کنند.

بیاتی در ادامه به تامین زمین برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در فراهان اشاره کرد و گفت: زمین لازم برای ساخت مسکن در طرح اقدام ملی در شهرستان فراهان تامین شده و لازم است متقاضیان مراجعه کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی نیز گفت: در راستای قانون ساماندهی املاک، از ۱۳۶ پرونده تشکیل شده در سال جاری ۱۰۶ فقره منجر به حدنگاری شده است.

حسین دلاوری افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان امسال ۸۰ درصد اراضی کشاورزی استان سنددار شوند.

وی بیان کرد: از ۴۷۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان مرکزی ۵۷ درصد، سند حدنگاری صادر و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.