مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بیش از ۸۰ درصد مشکلات ماندگاری کالا در بندر شهید رجایی بندرعباس، آماده نبودن اسناد کالا است.

 حسین عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در برنامه میز اقتصاد شبکه یک سیما گفت : مدت ماندگاری کانتینر در بندر شهید رجایی بندرعباس از سی روز، امسال به ۳۵ روز افزایش یافته است.

او گفت: کل ظرفیت نگهداری کانتینر در بندر شهید رجایی ۱۴۰ هزار TEU است که اکنون ۸۰ درصد این ظرفیت پر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این موضوع سرعت عملیات، از جمله پهلودهی کشتی و تخلیه و بارگیری را به شدت پایین می‌آورد و موجب ماندگاری کشتی در لنگرگاه می‌شود.

عباس نژاد یکی دیگر از مشکلات ماندگاری کالا در بنادر را دستگاه‌های مجوز دهنده دانست و گفت: تعداد سازمان‌های مجوز دهنده و هماهنگ نبودن در نمونه برداری همزمان از کالا از مشکلاتی است که موجب افزایش ماندگاری کالا شده است.

او گفت: اگر کالا در مدت چهار ماه اظهار نشود منقضی شده و بر اساس قانون به گمرک و در نهایت به اموال تملیکی معرفی می‌شود.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اکنون ۱۰ هزار و ۸۰۰ کانتینر در بندر شهید رجایی در اختیار اموال تملیکی، و در حال طی مراحل قانونی است.

عباس نژاد گفت: امسال ظرفیت نگهداری کانتینر در بندر شهید رجایی از ۱۲۵ به ۱۴۰ هزار افزایش یافته، و هماهنگی‌هایی هم با سازمان‌های مجوز دهنده برای نمونه برداری همزمان صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.