وزیر کشور:

ناوگان حمل و نقل شهری برقی می‌شود/ سفر ۸۰ درصد زائران مشهد با وسیله نقلیه شخصی

وزیر کشور گفت: برقی‌سازی ناوگان در دستور کار جدی ما قرار دارد که در کاهش آلودگی هوا بسیار تاثیرگذار است.

وحیدی در مراسم رونمایی از ۱۲۵ دستگاه ون و ۲۵ دستگاه اتوبوس که در عرصه صبحگاه سابق ارتش برگزار شد، اظهارداشت: زمینه‌سازی‌های خوبی برای استقبال از زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) انجام شده و از شهرداری و تمام مسئولانی که در حوزه نوسازی ناوگان شهری اقداماتی انجام دادند قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین خدمات برای زائران تسهیل حمل و نقل است افزود: برقی‌سازی ناوگان در دستور کار جدی ما قرار دارد که در کاهش آلودگی هوا بسیار تاثیرگذار است.

وحیدی تصریح کرد: از استاندار خراسان رضوی نیز تشکر می‌کنم که موجدانه و مصرانه از شهرداری در پیشبرد اهداف حمایت می‌کنند. امیدوارم که بتوانیم در حوزه حمل و نقل درون‌شهری و قطارشهری، تاکسی برقی و حمل و نقل عمومی به استاندار‌های خوبی دست پیدا کنیم و آنچه باید انجام شود، انجام گیرد.

وحیدی در جمع خبرنگاران در خصوص طرح حرم تا حرم نیز اظهارکرد: این طرح برای زائران نقش تعیین‌کننده‌ای دارد کار‌هایی که باید به شکل حمل و نقل در داخل شهر تکمیل شود جزو دستور کار‌های شهرداری است و وزارت کشور نیز کاملا حمایت می‌کند. 

وزیر کشور گفت: خوشبختانه هر کاری برای زائران لازم است انجام شده و می‌توان به بیش از ۷ تا ۸ میلیون زائر که براساس پبش‌بینی‌ها به مشهد می‌آیند، خدمات ارائه داد.

 احمد وحیدی وزیر کشور در نشست ستاد خدمات سفر در مشهد با اشاره به روکش آسفالت بیش از هزار کیلومتر از راه‌های استان خراسان رضوی گفت:  براساس آخرین گزارش‌های دریافتی روکش هزار و ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های خراسان رضوی در حدود یک سال گذشته آسفالت شده است و این روزها تاثیر آن در سفرها به خراسان رضوی مشهود است.

وی اظهار کرد: در دوره‌های گذشته سالیانه حدود ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان روکش آسفالت می‌شده است که در حدود یک سال اخیر ۶ برابر میانگین دوره‌های گذشته در این حوزه کار شده است.

وزیر کشور اضافه کرد:۱۵۰ اتوبوس و ون نیز امروز به حمل و نقل درون شهری مشهد اضافه شد که اقدام مناسبی در این ایام است.

دهه آخر ماه صفر با اربعین حسینی آغاز می شود. در این دهه ۲۸ ماه صفر رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) قرار دارد و سرانجام با شهادت امام رضا (ع) در روز ۳۰ صفر به پایان می رسد.

اوج عزاداری ها و سوگواری های حسینی در خراسان و بسیاری از خطه‌های دیگر ایران در همین دهه است که در آن هیات های عزاداری و دسته‌های زنجیرزنی از سراسر کشور به مشهد الرضا آمده و آیین های سوگواری را در کنار حرم امام علی بن موسی الرضا (ع) به جای می‌آورند.

برچسب ها: وزیر کشور ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار