بهره برداری از ۱۹ معدن طی مرداد ماه سال جاری در آذربایجان غربی

معاون صمت آذربایجان غربی گفت: مرداد ماه امسال ۱۹ معدن در مناطق مختلف استان به برداری رسید.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: طی مرداد ماه سال جاری با صدور ۱۹ فقره پروانه بهره برداری استخراج انواع مواد معدنی از ۱۹ معدن استان آغاز شد.

جلال دسترنج گفت: برای بهره برداری از ۱۹ معدن جدید با ذخیره قطعی ۱۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی با استخراج سالانه ۴۲۴ هزار و ۳۶۵ تن بیش از ۳۴۵ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال سرمایه گذاری انجام شده است که با بهره برداری از این معادن زمینه اشتغال برای ۱۱۷ نفر فراهم شده است.

وی افزود: در مدت زمان یک ماهه مرداد امسال ۲۸ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده‌های معدنی جدید شناسایی شده صادر و ۱۱ فقره گواهی کشف برای محدوده‌های معدنی استان که به مراحل پایانی عملیات اکتشافی رسیده اند و در شرف بهره برداری قرار دارند صادر گردیده و برای تکمیل عملیات اکتشافی ۱۱ محدوده اکتشافی بیش از ۱۲۳ میلیارد و ۴۸۲ میلیون ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۵۴ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی یک میلیارد و ۲۰۲ میلیون تن انواع مواد معدنی وجود دارد که برای بهره برداری از این معادن نزدیک به ۷ هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است و معادن بهره برداری در استان زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵ هزار و ۴۳۰ نفر فراهم کرده اند.

دسترنج اضافه کرد: هم اکنون ۲۷ محدوده معدنی با ذخیره قطعی ۱۵ میلیون و ۵۸۸ هزار تن در مرحله پایان عملیات اکتشافی و در شرف بهره برداری قرار دارند که برای اتمام عملیات اکتشافی این محدوده‌ها بیش از ۱۷۸ میلیارد و ۵۷۸ میلیون ریال سرمایه گذاری انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.