نخست وزیر عراق در دیدار با یک هیات پارلمانی عربستانی تاکید کرد که دولت او از زمان روی کار آمدن بدنبال همگرایی در منطقه است.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق امروز یکشنبه در دیدار با هیاتی از پارلمان عربستان به ریاست  ابراهيم محمد القناص، رئیس کمیته دوستی عراق و عربستان دیدار و در دفتر نخست وزیر عراق از آن‌ها استقبال کرد.

براساس گزارش دفتر رسانه‌ای نخست وزیر عراق، السودانی ضمن خوش آمدگویی به هیات میهمان، بر اهمیت حفظ و تقویت روابط بین دو کشور برادر، در همه سطوح، تحکیم مشارکت های اقتصادی و تجاری و روابط تبادل فرهنگی، تاکید کرد.

السودانی در این دیدار گفت: دولت عراق از زمان بر عهده گرفتن وظایف خود در تلاش است که تقویت روابط و همگرایی منطقه ای را در پیش داشته باشد. رویکردی که هدف آن مقابله با چالش ها و بحران های منطقه و ملت های برادر و دوست است. در همین حال علاوه بر هماهنگی مواضع و ایجاد روابط تقریبی با همه، نشان می دهد که بغداد به عرصه ای برای یافتن راه حل ها و منافع مشترک تبدیل شده است که به ثبات منطقه کمک می کند.

از سویی دیگر هیات سعودی بر قدردانی پادشاهی از روابط با عراق در سطوح مختلف و آرزوی خود برای مشارکت در پروژه‌های توسعه پیشنهادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در عراق، به نحوی که سطح همکاری‌های اقتصادی دو کشور را بالا ببرد، تأیید کرد.

شایان ذکر است پیش از این عراق به عنوان میانجی میان ایران و عربستان و ایران و مصر نیز عمل کرده است. ماحصل میانجی‌گری عراق میان تهران و ریاض امضای توافق ازسرگیری روابط میان ایران و عربستان بود که چندی پیش اتفاق افتاد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار