نخست وزیر چین در دیدار با مقامات اروپایی تاکید کرد: توسعه چین تهدید نیست بلکه یک فرصت برای باقی کشور‌های جهان است.

لی کیانگ، نخست‌وزیر چین روز شنبه تاکید کرد که توسعه و گشودگی چین فرصت‌هایی را به ارمغان می‌آورد، نه خطراتی را برای اروپا و جهان، و پیشگیری از خطرات و همکاری‌ها متقابل نیستند.

براساس گزارش شینهوا، لی در دیدار با اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰، گفت که مردم نباید به سادگی وابستگی متقابل را با ناامنی یکی بدانند، و همچنین نباید مفهوم امنیت را بیش از حد گسترش دهند و مسائل اقتصادی را سیاسی کنند.

موضوع همکاری و وحدت بین دو طرف در شرایطی مطرح می‌شود که اتحادیه اروپا برای چین بیش از آنچه یک شریک باشد، رقیب محسوب می‌شود و هر دو طرف سعی می‌کنند در قبال یکدیگر با احتیاط رفتار کنند.

اداره کل گمرک چین روز پنجشنبه (۱۶ شهریور) اعلام کرد که اتحادیه اروپا دومین شریک تجاری چین در هشت ماه سال جاری است که وارادات چین از کشور‌های اروپایی به ۱.۳۱ تریلیون یوان (۱۷۸.۴۲ میلیارد دلار) رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۳ درصد افزایش یافته است.

گلوبال تایمز با اشاره به افزایش واردات چین از اتحادیه اروپا نوشت: این موضوع نشان دهنده ماهیت مکمل و انعطاف پذیری همکاری تجاری دوجانبه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار