مشاور اقتصادی کاخ کرملین تولیدکنندگان روسیه را در حال پیشرفت توصیف کرد.

«ماکسیم اورشکین» مشاور اقتصادی کاخ کرملین،   امروز (یک‌شنبه) در سخنرانی خود برای مجمع اقتصادی شرق در ولادیووستوک گفت: تولیدکنندگان روسی به سرعت در حال رشد هستند و اکنون به توسعه خارجی چشم دوخته‌اند.

اورشکین در در بخشی دیگر از سخنرانی خود با بیان آن که برند‌های داخلی روسیه ده‌ها درصد و برخی صد‌ها درصد رشد می‌کنند، گفت: برند‌های روسی در حال تسخیر بازار داخلی و ورود به بازار‌های بین المللی هستند و این روند در حال افزایش است. خروج شرکت‌های غربی از روسیه جا‌هایی را آزاد کرد که اکنون تولیدکنندگان محلی آن‌ها را پر کرده‌اند، آن‌ها کالا‌های با کیفیت بهتری مانند لباس و اسباب بازی تولید می‌کنند. مشاغل جدید ایجاد می‌شود و حقوق‌ها به عنوان بخشی از این روند افزایش می‌یابد.

مجمع اقتصادی شرق نشستی چهار روزه با هدف گسترش همکاری در تجارت و سرمایه‌گذاری با همه شرکای خارجی علاقه‌مند برگزار شده است. انتظار می‌رود حدود ۷ هزار نفر در مجمع امسال شرکت کنند که بیشتر آن‌ها از «هند، چین، لائوس، مغولستان و میانمار» می‌آیند.

در همین نشست «نیکولای شولگینوف» وزیر انرژی روسیه، هم اعلام کرد که صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) از روسیه از ابتدای سال جاری به طور پیوسته در حال رشد بوده است و تقاضا در اروپا و آسیا حتی از تولید هم فراتر رفته است. بر اساس گزارش اخیر اندیشکده Global Witness، چین بزرگترین خریدار گاز مایع روسیه از ژانویه تا ژوئیه امسال بوده و پس از آن اسپانیا و بلژیک قرار دارند. میزان خرید اتحادیه اروپا در همین دوره  زمانی ۴۰ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ و ۱.۷ درصد نسبت به سال گذشته میلادی افزایش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار