توزیع ۱۰ تن بذر کلزا در بین کشاورزان خراسان شمالی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۱۰ تن انواع بذور خارجی و داخلی برای کشت در سال زراعی جدید تامین و بین کلزاکاران استان توزیع شد.

وحید صباغ گفت: دانه روغنی کلزا اولین محصول پاییزه در استانتوزیع ۱۰ تن بذر کلزا در بین کشاورزان خراسان شمالی است که کشت آن از ۱۵ شهریورماه آغاز و تا ۱۰ مهرماه ادامه دارد.

 صباغ افزود: پیش بینی می‌شود که هزار هکتار دانه روغنی کلزا در سال زراعی جدید در سطح مزارع این خطه کشت شود.

وی  گفت: کشاورزان استان در سال زراعی جاری ۶۶۰ هکتار از کشتزار‌های خود را به دانه روغنی کلزا اختصاص داده بودند که بیش از ۶۰۰ تن محصول برداشت شد.

 صباغ افزود: جدای از تاثیر کاهش منابع آبی، تاریخ کشت کلزا نیز در این استان محدود است و باید این محصول از ۱۵ شهریور تا پایان نیمه اول مهرماه هر سال کشت شود و اگر خارج از تقویم کشت این دانه روغنی انجام شود محصول مناسبی نخواهند داشت.

وی گفت: در سال زراعی گذشته سازمان جهادکشاورزی استان با همکاری کشاورزان برای نخستین بار در شهرستان فاروج کشت نشایی کلزا را با هدف کاهش میزان مصرف آب اجرایی کرد که امیدوار هستیم امسال نیز با اجرای این روش نوین شاهد افزایش بهره‌وری در واحد سطح باشیم.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی  با بیان اینکه کشت پاییزه کلزا دارای تاریخ محدودی است، افزود: از کشاورزان می‌خواهیم که تاریخ کشت را رعایت کنند چرا که این محصول بسیار حساس است و اینک کشت در مناطق سردسیر استان آغاز و به زودی در منطقه گرمسیر نیز کشت خواهد شد.

برچسب ها: کلزا ، جهاد کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.