برنامه‌های عزاداری دهه آخر صفر و بزرگداشت شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) اعلام شد.

روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) با اشاره به برنامه‌های عزاداری دهه آخر صفر و بزرگداشت شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، اعلام کرد: همزمان با ایّام سوگواری ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اعظم (ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن‌مجتبی (ع)، ۳۰ صفر سالروز شهادت امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، و همچنین سی‌ام شهدای والامقام حمله تروریستی به حرم مطهر، شهید غلام‌عباس عباسی و شهید محمد جهانگیری، از ۲۲ تا ۲۴ شهریور، هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، مراسم عزاداری در این بارگاه منور برگزار می‌شود.

در این مراسم که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد، حجت الاسلام و المسلمین حیدری کاشانی به ایراد سخن می‌پردازد و مداحان اهل‌بیت علیهم السلام، برادران حاج مهدی منصوری، حاج خلیل نگهبان و سید محسن بنی‌فاطمی مرثیه‌سرایی می‌کنند.

 این گزارش حاکی است، چهارشنبه، ۲۲ شهریورماه، از ساعت ۱۰ صبح، دسته‌جات عزاداری و عاشقان نبی اکرم و امام حسن مجتبی علیهماالسلام، با حضور در حرم مطهر به سوگواری می‌پردازند. 

بر این اساس، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر نیز، مراسم عزاداری همراه با مرثیه‌سرایی، با نوای حجت الاسلام احمدی در شبستان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود. 

 بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع)، شنبه ۲۵ شهریورماه، در صبح شهادت امام رضا (ع)، از ساعت ۱۰، مراسم سوگواری در صحن و سرای این بارگاه منور برگزار خواهد شد. 

بر این اساس، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، سید محسن بنی‌فاطمی در رثای شهادت این امام همام، مرثیه‌سرایی خواهد کرد و بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، آیین لاله‌گردانی خدام حرم مطهر در سوگ شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت برگزار می‌شود. 

 این گزارش حاکی است، برگزاری محافل انس با قرآن کریم و اجرای ویژه برنامه‌های مختلف برای کودکان و نوجوانان، از دیگر برنامه‌های ایام سوگواری دهه آخر صفر در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.