معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی فاسد در همدان

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی گفت: یک تن و ۸۷۵ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد درایام اربعین امسال در همدان شناسایی و معدوم شد.

لیدا رفعتی گفت: طرح معاونت بهداشتی دانشگاه برای نظارت بر موکب ها، ایستگاه‌های صلواتی، مراکز طبخ، اسکان و عرضه مواد غذایی از ۲۷ مرداد آغاز شد و تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ ادامه داشت.

او گفت: در این مدت زمان نظارت بر ۸۱ موکب و ۷۶ ایستگاه صلواتی در دستور کار قرار گرفت و همه موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در طرح اربعین حسینی مورد پایش بهداشتی قرار گرفتند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: در این ایام همچنین نظارت بر ۱۴۲ اماکن و مراکز بین راهی، ۵۶ محل اسکان زائران و ۴۸ مرکز پخت غذای زائران اباعبدلله الحسین (ع) با جدیت صورت گرفت.

رفعتی گفت: ۷۰۶ سامانه آبرسانی در اربعین پیش بینی شده بود که ۴۱۱ مورد بازدید و سرکشی از آن‌ها صورت گرفت، در عین حال ۲۲۲ بازدید از ۲۶۳ تاسیسات رفاهی و سرویس‌های بهداشتی این استان انجام شد.

او گفت: در ایام اربعین همچنین مراکز اسکان زائران، طبخ و عرضه مواد غذایی به عنوان یکی از مراکز مهم و حساس به صورت جدی زیر ذره بین کارشناسان بهداشت محیط قرار گرفت که در اربعین حسینی امسال ۱۰۵ مورد سرکشی شدند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی استان همدان گفت: در این مدت ۲۸۳ مورد کنترل طبخ موادغذایی مربوط به مراسم‌های عزاداری، ۴۱۳ مورد نظارت بر موادغذایی، ۱۳۲ مورد نمونه برداری از موادغذایی صورت گرفت که نتیجه ۲۵ مورد از نمونه‌های دریافتی مطلوب نبود و تذکرات لازم ارایه شد.

رفعتی گند زدایی به مساحت ۸۶۰ متر مربع، سم‌پاشی به وسعت یک هزار و ۴۳۰ مربع، رسیدگی به ۲۹ مورد شکایت مردمی، صدور ۹۹ کارت بهداشت، آموزش ۲۶۶ خادم و آموزش به یک هزار و ۹۲۴ زائر اربعین را از دیگر اقدامات مربوط به این طرح برشمرد.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.