نظارت ۱۰۶ تیم دامپزشکی خراسان رضوی بر ذبح دام و تامین گوشت دهه آخر صفر

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: تعداد ۱۰۶ تیم دامپزشکی ثابت و سیار استان بر ذبح دام و تامین گوشت در دهه آخر صفر نظارت می‌کنند.

محمود قربان زاده معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در خصوص اقدامات انجام شده در دهه آخر صفر گفت: با توجه به حجم بالای ورود زائران و اهمیت حفظ سلامت آنان بر روند تهیه، تولید و عرضه گوشت در تمامی مراحل با حساسیت و دقت بالا نظارت بهداشتی می‌شود.

وی افزود: تعداد ۱۰۶ تیم دامپزشکی ثابت و سیار استان بر ذبح دام و تامین گوشت طی دهه آخر صفر نظارت می‌کنند. در قالب این تعداد تیم، ۵۲ دامپزشک، ۷۲ بازرس و ۲۵ ناظر شرعی فعال و در حال ارائه خدمت هستند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تصریح کرد: شماره تماس‌های ۱۵۱۲ و سامانه ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ نیز آماده پاسخگویی به مردم در زمینه‌های مختلف و دریافت گزارش‌ها است.

قربان زاده با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت در هیات‌های مذهبی در جریان تهیه غذا گفت: فرآورده‌های خام دامی از جمله تخم مرغ، گوشت سفید و قرمز صرفا از فروشگاه‌های مجاز یا کشتارگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی تهیه و به تاریخ تولید و انقضا در گوشت‌های بسته‌بندی توجه شود.

وی ادامه داد: همچنین نگهداری مواد پروتئینی در دمای مناسب و رعایت اصول نظافت شخصی و بهداشتی در تهیه مواد غذایی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.