کرملین سفر «کیم جونگ اون» به روسیه را تایید کرد

سرویس مطبوعاتی کرملین از سفر قریب‌الوقوع کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی طی روز‌های آینده به روسیه خبر داد.

دفتر مطبوعاتی کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دعوت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، کیم جونگ اون، رهبر جمهوری دموکراتیک خلق کره (شمالی) طی روز‌های آینده به روسیه سفر خواهد کرد.

براساس گزارش آر تی، آخرین باری که کیم جونگ اون از روسیه بازدید کرد در آوریل ۲۰۱۹ بود که با قطار وارد ولادی وستوک شد و در محوطه دانشگاه فدرال خاور دور در جزیره راسکی با پوتین دیدار کرد.

از سویی دیگر منابعی در کره جنوبی امروز دوشنبه تایید کردند کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روز دوشنبه سفری با قطار را آغاز کرده است که به شدت احتمال دیدار آتی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در روسیه را نشان می‌دهد. کیم جونگ اون در گذشته از قطار زرهی خصوصی و هواپیما‌های خود برای اجلاس‌های خارج از کشور استفاده کرده است.

این اقدام در بحبوحه انتقاد شدید از مذاکرات بین رهبران دو کشور در مورد تجارت تسلیحات صورت می‌گیرد که نگرانی‌هایی را در مورد حمایت احتمالی از جنگ بین روسیه و اوکراین ایجاد کرده است. مقامات سئول بر این باورند که این دیدار یا در روز سه‌شنبه یا چهارشنبه برگزار می‌شود و انتظار می‌رود کیم تا چهارشنبه در روسیه بماند.  

به طور گسترده انتظار می‌رفت که کیم حداکثر تا دوشنبه از پیونگ یانگ حرکت کند، زیرا بر اساس بازدید وی از شهر روسیه در سال ۲۰۱۹ سفر او با قطار ۲۱ ساعت طول می‌کشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار