تظاهرات ده‌ها هزار نفر در آستانه جلسه استماع طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو

ده‌ها هزار نفر در سرزمین‌های اشغالی در آستانه برگزاری جلسات استماع طرح اصلاحات قضایی تظاهرات کردند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که عصر امروز دوشنبه نزدیک به ۵۰۰۰۰ معترض علیه طرح اصلاحات قضایی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مقابل دادگاه عالی قدس اشغالی تجمع کردند.

به گزارش کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی، معترضان همچنین توانستند برای مدت کوتاهی ترافیک خیابان مجاور را مختل کنند. تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که پلیس با خشونت فعالان را از مسیر دور می‌کند.

در طول این راهپیمایی، چند تن از رهبران جنبش اعتراضی و سیاستمداران از جمله آمیت بهار، رئیس کانون وکلای اسرائیل و تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه سابق در جمع تظاهرات کنندگان سخنرانی کردند.

دیوان عالی رژیم صهیونیستی فردا سه شنبه برای اولین بار تشکیل جلسه می‌دهد تا به دادخواستی علیه قانون اصلاحات قضایی ارائه شده توسط نتانیاهو رسیدگی کند. این قانون با تحریم کامل مخالفان و در میان اعتراضات گسترده در سراسر سرزمین‌های اشغالی به تصویب رسید.

اگر قضات تصمیم به لغو این قانون بگیرند، اولین بار خواهد بود که دیوان عالی چنین قوانینی را لغو می‌کند. بنابراین، دخالت بی‌سابقه و احتمالی دیوان عالی در قوانین اساسی و احتمال امتناع مقامات از پیروی از تصمیمات آن می‌تواند بحران قانون اساسی در رژیم صهیونیستی را به سطح جدیدی برساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار