تولید یک میلیون و ۵۰۰ اصله نهال در نهالستان‌های چهارمحال و بختیاری

از ابتدای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، یک میلیون و ۵۰۰ اصله نهال در نهالستان‌های دولتی و خصوصی چهارمحال و بختیاری تولید شده است.

اصغر احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی عرصه‌های ملی و استفاده از آن در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، گفت: از آغاز طرح تا کنون بیش از هشت هزار هکتار از عرصه‌های ملی منابع طبیعی شناسایی شده است که بعد از تولید، اصله نهال‌ها در این عرصه‌ها کاشته می‌شوند.

وی افزود: امسال ۳۵۰ هزار هکتار از عرصه‌های ملی در راستای زراعت چوب تعیین شده است.

احمدی اضافه کرد: کاشت درخت در عرصه‌های ملی شناسایی شده در روستا‌ها به عهده دهیاری‌ها است، تا مورد حفاظت، مراقب و آبیاری قرار بگیرند.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه طبیعتا بعد از طی یک دوره از فصل گرما و تغییر شرایط اقلیمی عرصه‌های منابع طبیعی بیش از پیش نیاز به بارندگی دارند، ادامه داد: بارندگی به موقع کمک بهتری به غنی‌سازی و تقویت جنگل‌ها می‌کند، چرا که هرچه آبیاری بیشتری صورت گیرد مقاومت درختان در برابر خشکیدگی و آفات بیشتر می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: شرایط آبی یکی از ضروریات درختان جنگل‌ها است، در حال حاضر جنگل‌های استان نیاز مبرم به آب دارند.

احمدی با اشاره به اینکه در صورت اعلام آمادگی مردم و همیاران طبیعت در فصل کاشت درخت نهال رایگان جهت کاشت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، افزود: در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان‌ها اقدام به تولید گونه‌های مختلفی اعم از درختان زراعت چوب و فضای سبز شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت یک میلیون و ۵۰۰ اصله نهال در نهالستان‌های دولتی و خصوصی استان تولید شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.