مبارزه علیه بالشک مرکبات از ۲۲ شهریور

زمان مناسب مبارزه شیمیایی نوبت دوم علیه بالشک مرکبات از ۲۲ شهریور در مازندران آغاز می‌شود.

فرید بیگی سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: زمان مناسب مبارزه شیمیایی نوبت دوم علیه آفت بالشک مرکبات برای مناطق گرمتر بویژه شرق و مرکز استان از ۲۲ شهریور و در مناطق خنک‌تر و غرب استان از ۲۶ شهریورماه امسال است.

او افزود: درصورت مشاهده کانون‌های آلوده به آفات سپردار قرمز، سپردار قهوه‌ای و کنه زنگ ضمن مشاوره با کارشناسان ذیربط در اسرع وقت نسبت به کانون کوبی باغات و به ویژه درختان آلوده با حشره کش و کنه کش‌های توصیه شده، اقدام شود.

بیگی گفت: با توجه به وجود عوامل تاثیرگذار مختلف در وضعیت رشدی و بیولوژی آفت، باغداران قبل از مبارزه شیمیایی برای تعیین تاریخ مناسب و دقیق سمپاشی باغ خود، با مراجعه و ارائه نمونه‌های حاوی آفت با کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک‌های گیاهپزشکی مشاوره و نسبت به تهیه سموم توصیه شده از فروشگاه‌های مجاز و معتبر در قبال اخذ فاکتور اقدام کنند.

او به مصرف روغن امولسیون شونده همراه با سموم توصیه و تاکید کرد و افزود: در صورت افزایش دمای هوا به بیش از ۳۳ درجه سانتیگراد، روغن امولسیون شونده از سمپاشی حذف شود.

بیگی گفت: نظر به فعالیت چشمگیر دشمنان طبیعی آفات در این برهه زمانی تاکید می‌شود مبارزه با آفات در این مرحله به صورت لکه گیری بعمل آید و از سمپاشی درختان بدون آفت خودداری و برای پیشگیری از تنش‌های محیطی، آبیاری درختان حداقل ۴۸ ساعت قبل از مبارزه شیمیایی انجام و درصورت بالابودن املاح و سختی آب مورد استفاده در سمپاشی، از ترکیبات کاهش دهنده و کنترل کننده مجاز استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.