قالیباف نوشت: با رأفت اسلامی به افرادی که مدت اخیر به بی‌راهه رفتند و امروز پشیمان‌اند، شرایطی را فراهم کنیم که فرصت جبران به افراد داده شود.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز ملی سینما با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، نوشت: در تمام سال‌های عمر مدیریتی‌ام، تجربه‌های شیرین و ارزشمندی را با اهالی فرهنگ و سینما داشته‌ام و از هنر آن‌ها در فرهنگ‌سازی بهرهٔ فراوانی برده‌ام. در تهران اگر زیرساخت عمرانی را توسعه دادیم، به همان اندازه، هم سالن سینما و تئاتر و فرهنگسرا ساختیم، هم کتاب، نشریه، فیلم، سریال، آثار تجسمی، شعر و موسیقی تولید کردیم و از تهران نگارخانه‌ای بزرگ برای نمایش آثار هنرمندان کشور به وجود آوردیم.

با تجربه‌ای که در همکاری با سینماگران و هنرمندان عزیز کشورمان داشتم، دریافتم که در مسیر رسیدن کشور به قله‌های افتخار - همان‌طور که در مقاطع مختلف رهبر معظم انقلاب اشاره کردند- هنرمندان و به ویژه سینماگران می‌توانند نقش بی‌نظیری ایفا کنند. امروز سلطه‌گران عالم از ظرفیت سینما برای منافع سلطهٔ خود استفاده می‌کنند و عموم هنرمندان ما نیز از این امر آگاهند.

غرب سال‌هاست از هنر سینما به‌صورت ابزاری برای پوشاندن و عادی جلوه‌دادن جنایت‌های خود، سیاه نشان‌دادن مخالفان خود، و تحمیل نوع خاصی از سبک زندگی استفاده می‌کند. عموم سینماگران ما در طول تاریخ، بی‌اعتنا به تشویق‌های جهت‌دار جشنواره‌های خارجی، به ستایش ارزش‌های انسانی، معرفی ویژگی‌های ستودنی ملت ایران، نشان‌دادن جلوه‌های فداکاری ملت در برابر دشمنان این آب و خاک و خنثی‌کردن تلاش‌های دشمنان برای نشان‌ندادن زیبایی‌های ایران عزیز پرداخته‌اند. دشمنان ایران از مردم ایران کینه دارند، چراکه این مردم مسیر چپاول و سلطۀ آن‌ها را سد کردند.

اهالی سینمای ما در چهار دههٔ گذشته نشان داده‌اند که به ایران و ایرانی علاقه‌مندند؛ در ادامه این مسیر، سینماگر ما باید ویژگی‌های برجسته مردم خود را، از قبیل معنویت، فداکاری، حق‌جویی، علاقه فزاینده به ایران، همدلی، زیست مؤمنانه، مهربانی و مهمان‌نوازی، ایثار و ایستادگی در برابر دشمن، باز هم به دنیا نشان دهند و در برابر عملیات روانی علیه ایران بایستند. جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت برای رسیدن به قله‌های افتخار به سینمای آرمان‌گرای خود نیازمند است و قدر جامعه سینمایی و اهالی فرهنگ خود را می‌داند.

ما مسئولان هم به‌عنوان راهبران حرکت روبه‌جلوی جامعه، با رأفت اسلامی و نگاه خطاپوش در برابر افرادی که مدت اخیر به بی‌راهه رفتند و امروز نادم و پشیمان‌اند، باید شرایطی را فراهم کنیم تا ظرفیت تمام هنرمندان علاقه‌مند به ایران اسلامی به میدان بیاید و فرصت جبران به افراد داده شود.

روز ملی سینما را به تمامی سینماگران تبریک می‌گویم و موفقیت در نقش‌آفرینی در مسیر پیشرفت ایران را برای آنان خواهانم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پیشگوی بزرگ
۰۸:۱۵ ۲۳ شهريور ۱۴۰۲
به شما هم تا انتخابات فرصت میدیم که حقوق بازنشسته ها رو به نصف ارزش واقعی قبل از تحریمها ( حداقل سه برابر) افزایش بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۳ شهريور ۱۴۰۲
ننگ بر خائن شفافیت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
سلام ما کارکنان سازمان اموزش فنی وحرفه ای هم 2سال هست به شما فرصت دادیم تا به مشکلات ما رسیدگی کنید ولی متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته بلکه منه کارمند سازمان اموزش فنی وحرفه ایشرمنده تر شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
فرصت چی ؟ داداش طرف با تمام توان علیه نظام و‌مردم و کشورش فعالیت کرده ومیکنه و اظهار ندامت هم حتی نمی کنه و جالبه میگه ابن عراقی ها جوانان ما را کشتند نروید به اربعین و امثالهم ، فرصت دوباره بابت ضربه مهلک تر؟ فرصت هست خودشان جبران کنند از همان طریق که فتنه میکردند جبران کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
بله به شرط انکه جایی برای جبران گذاشته باشند نان به نرخ روز خور نباشند و توبه مصلحتی نکنند بعد دوباره که فرصت پیدا کنند روز از نو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
ما مردم خیلی وقت این اجازه رو به شما دادیم بر گردید و به ایران و ایرانی فکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
همین رافت اسلامی در مورد این افراد باعث این مشکلات در کشور شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
مگه این کشور چند بار باید از جانب عهده ای سطحی نگر و متظاهر ضربه بخوره و هر دفعه یه مثلا مسئولی پادرمیانی کنه و دوباره یه دهن کجی آشکار به ملیت و باور و حاکمیت از جانب این عوام مدعی خاص بودن؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
باید دید منظور از بی راهه چیه؟ انشاله رانت و فساد و رشوه و بی عدالتی و... که نیست
چون پای خدتون گیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
شرایط اجتماعی در ایران طوری نیست که بشود حجاب را اختیاری کرد زیر ساخت لازم فرهنگی نیست و لازم است قانون حفظ حجاب کامل اجرا شود و با عاملان برخورد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
اول بیایند و علنا و صراحتا ابراز پشیمانی بکنند، بعد منتظر فرصت جبران باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
اگه اونها ، برخی از مسئولین باشن ، نه.
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۱۳:۴۴ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
سردار یادت نرود آقا زادگان مملکت را هم که اینک با پول بیت المال در آمریکا در حال چریدن و عیش و نوش هستند و بنا به اعتراف سردار سلامی آمریکا به واسطه انان از پدران مبارکشان جاسوسی می کند اینک در حال اتمام تحصیلات تکمیلی و اگر به ایران برگردند یک شغل کلیدی به آنان ندهید که خسارات غیر قابل جبرانی را هم یرای کشور و نظام خواهد داشت
Iran (Islamic Republic of)
شرکتی مظلوم
۱۳:۰۲ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
به گفته‌ی اناری، طرح ساماندهی هیچ بار مالی برای دولت ندارد و این مساله بارها به اثبات رسیده است ضمن اینکه شرکت‌های واسطه که توسط خود مدیران دولتی ایجاد می‌شوند، جز اتلاف منابع بیت‌المال هیچ سودی برای کشور ندارند.

این فعال کارگری در مذمت این شرکت‌ها گفت: شرکت‌های پیمانکاری هیچ حق و حقوقی برای کارگران خود به رسمیت نمی‌شناسند؛ نظام طبقه بندی و رتبه بندی در این شرکت‌ها مفهومی ندارد و لذا دکتر و دیپلمه در کنار هم کار مشابهی انجام می‌دهند و بعضا حقوق مشابهی می‌گیرند؛ بعضاً اساسنامه این شرکت‌ها را که مطالعه می‌کنی همه فن حریفند و در هر زمینه‌ای ورود کرده و آمادگی فعالیت دارند!

او تاکید می‌کند: با تبدیل وضعیت شرکتی‌ها مخالفت می‌شود در حالیکه در سازمان‌ها بیشترین کار را همین نیروهای شرکتی انجام می‌دهند و حتی دلسوزانه‌تر و با دقت بیشتری کار حوزه‌های تخصصی را که به صورت غیرقانونی و مازاد بر وظیفه اصلی بر دوش آن‌ها گذاشته‌اند به اجبار انجام می‌دهند. در چنین شرایطی، عده‌ای با طرح ساماندهی و حذف شرکت‌ها مخالفت جدی دارند!
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۳:۰۲ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
این فاسدان غربگرا را باید به اشد مجازات رساند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۱ شهريور ۱۴۰۲
تا کسی خودش رو اصلاح نکنه چطور میخواد اونم از مجازات دیگران حرف بزنه
آخرین اخبار