انرژی امواج الکترومغناطیسی همچون تلفن همراه ، تبلت و لپ‌ تاپ علاوه بر نقص در سیستم حافظه و احتمال مبتلاشدن به برخی از سرطان ها میزان ناباروری و سقط جنین را هم افزایش می دهد.

  انرژی امواج الکترومغناطیسی همچون تلفن همراه ، تبلت و لپ‌ تاپ علاوه بر نقص در سیستم حافظه و احتمال مبتلاشدن به برخی از سرطان ها  میزان ناباروی و سقط جنین را هم افزایش می دهد.از میان أجزاء و ارکان بدن هم  دو سیستم عصبی و قلبی، بیشتر از اعضاء دیگر  تحت تأثیرِاین امواج ، قرار می‌گیرند.

امواج الکترومغناطیس با دو منشأ طبیعی و انسانی، نقش مهمی در زندگی امروزه‌ی ما بازی می‌کنند. از این امواج برای ارتباطات رادیویی، تلویزیونی، شبکه‌های مخابراتی و تمامی ارتباطات بی‌سیم استفاده می‌کنند. بنابراین حضور میدان‌های الکترومغناطیس در اطراف ما روز‌به‌روز افزایش پیدا می‌کند و بدن ما در معرض این میدان‌­ها قرار دارد.

مهم‌ترین دلیل برای افزایش نگرانی‌ها در مورد تأثیر امواج الکترومغناطیس بر بدن انسان، افزایش دسترسی افراد به گوشی‌ موبایل است. امروزه کم‌تر کسی را می‌توان پیدا کرد که گوشی‌ موبایل با خود به همراه نداشته باشد. به علاوه نحوه‌ی کاربرد گوشی‌ موبایل طوری است که باید همواره آن‌را در نزدیک‌ترین فاصله از خود قرار دهیم. گوشی‌های موبایل جزء جدایی‌ناپذیری از زندگی روزمره‌ی انسان‌ها هستند که به معنی حضور مداوم انسان در نزدیک‌ترین فاصله به یک میدان الکنرومغناطیس خواهد بود. بنابراین مهم‌ترین سؤالی که امروز مطرح می‌شود نحوه‌ی تأثیر این امواج بر بدن است.

از آن جایی كه تلفن های همراه نزديك بافت مغز مورد استفاده قرار مي گيرند، امواج الكترومغناطيسي بر آن بيشترين تاثير را مي گذارند.

بدون شك قرار گرفتن كوتاه مدت در معرض سطوح بسيار بالاي ميدان هاي الكترومغناطيسي مي تواند براي سلامتي مضر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.