آب ورزقان پایدار می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: با بهره برداری کامل از مجتمع آبرسانی ستارخان ورزقان اهالی ۸۸ روستا و برخی نقاط شهر از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.

آقای خانی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم دیدگاه دولت نسبت به بحث محیط زیست و آب متفاوت بوده و باعث شده پروژه‌های آبرسانی شتاب بیشتری یابند و پیشرفت خوبی داشته باشند گفت: مرحله دوم طرح آبرسانی مجتمع ستارخان ورزقان که در قاب طرح جهاد آبرسانی اجرا می‌شود اکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اظهار کرد: این مجتمع شامل تصفیه خانه با ظرفیت ۱۰۰ لیتر بر ثانیه، خط انتقال به طول ۱۶۵کیلومتر و ۳۴ باب مخزن با ظرفیت پنج هزار و ۹۰۰ مترمکعب و هشت باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۳۱ لیتر بر ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: ظرفیت تصفیه خانه این مجتمع قابل افزایش تا ۱۵۰ لیتر بر ثانیه بوده و برای تامین آب آشامیدنی ۲۵ سال آینده مناطق یاد شده طراحی شده است.

وی ادامه داد: کار‌های ساختمانی این تصفیه خانه در یک ماه به اتمام می‌رسد و تجهیزات الکترومیکانیکال آن که بیشتر تولید داخلی است در صورت تامین اعتبار تا ۹ آینده خریداری و نصب می‌شود.

مدیرعامل آبفای آذربایجان شرقی هزینه این طرح آبرسانی را ۲۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۶۹ میلیارد تومان از این مبلغ هزینه شده است.

وی ادامه داد: منبع اصلی تامین آب این طرح آبرسانی از سد حاجیلار چای است که برای آب آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌های اطراف مجتمع مس سونگون ۱۰۰لیتر بر ثانیه با دستور وزارت نیرو تخصیص یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.