جشن عاطفه‌ها در ۲ هزار و ۳۰۸ پایگاه ثابت و سیار در قزوین

مدیرکل کمیته امداد قزوین از برگزاری جشن عاطفه‌ها در ۲ هزار و ۳۰۸ پایگاه ثابت و سیار این استان به مناسبت بازگشایی سال تحصیلی جدید خبر داد.

ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد قزوین گفت: همه ساله و همزمان با آغاز سال تحصیلی "جشن عاطفه ها" با هدف جلب مشارکت‌های مردمی و خیران استان و در راستای کمک به دانش آموزان نیازمند برگزار می‌شود و این رخداد نمادی از توسعه فرهنگ احسان و نیکوکاری است.

وی ادامه داد: همگام با سراسر کشور، پویش تامین مایحتاج تحصیلی دانش آموزان در جشن عاطفه‌ها امسال با شعار "آینده ساز باشیم" از نیمه مردادماه گذشته در سطح استان کلید خورده و تا نیمه مهرماه آینده نیز ادامه دارد.

ظاهری با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها طی ۲ مرحله در دستور کار این نهاد قرار دارد، یادآور شد: در مرحله نخست این طرح مردم نیک‌اندیش قزوین می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در پایگاه‌های ثابت و سیار مستقر در مساجد، مدارس، مراکز نیکوکاری، ادارات کمیته امداد استان و پایگاه‌های بسیج تحویل دهند و مرحله دوم نیز با بازگشایی مدارس طرح در سطح تمامی مدارس استان برگزاری خواهد شد.

به گفته این مسوول، برپایی این برنامه فرهنگی و اجتماعی طی سال‌های گذشته موجب شده تا اقشار مختلف مردم در چنین روز‌هایی با حضور و مشارکت خود، انفاق و نیکوکاری را در عرصه مهم تحصیل دانش آموزان گسترش دهند.

وی با اشاره به تحصیل ۹ هزار و چهار دانش آموز و دانشجوی قزوینی تحت پوشش این نهاد در استان، خاطرنشان کرد: از این تعداد، هشت هزار و ۵۱۸ دانش آموز هستند که ۶ هزار و ۵۴۰ دانش آموز دارای حامی ایتام و محسنین هستند.

ظاهری اضافه کرد: کمک‌های جمع‌آوری شده در هر مدرسه بعد از جمع بندی، به همت مدیریت همان مدرسه به دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت شناسایی شده، تحویل داده خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: اگر فرصت تحصیل برای هر دانش آموزان محروم فراهم شود بی شک به قطع زنجیره فقر کمک خواهد شد و در رفع محرومیت‌ها نیز گام‌های بلندی برداشته می‌شود.

این مسوول تصریح کرد: جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای دانش‌آموزان نیازمند در قالب اجرای مراسم جشن عاطفه‌ها در سطح استان همچنان ادامه خواهد داشت و مردم نوع‌دوست قزوین می‌توانند کمک‌های خود را از طریق شماره گیری و با کد دستوری #۰۲۸*۸۸۷۷* واریز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار