واکنش وزیر علوم به ادعای اخراج اساتید از دانشگاه‌ها

وزیر علوم گفت: هیئت جذب دانشگاه‌ها مستقل هستند و یک عضو هیئت علمی علاوه بر نظم و انضباط آموزشی، باید نظم و انضباط اداری و فرهنگی راهم رعایت کند.

محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیئت دولت، در واکنش به ادعا‌های مطرح شده درباره اخراج اساتید دانشگاه‌ها به خبرنگاران گفت: هیئت جذب دانشگاه‌ها مستقل هستند و بر اساس قوانین و مقررات اداره می‌شوند و یک عضو هیئت علمی علاوه بر نظم و انضباط آموزشی و پژوهشی، باید نظم و انضباط اداری و فرهنگی راهم رعایت کند.

وی افزود: هیئت‌های اجرایی جذب پس از بررسی گزارش‌های گروه‌های آموزشی دانشکده‌ها در خصوص اعضای هیئت  علمی تصمیم‌گیری می‌کنند و سعی می‌شود هم به منافع فردی و هم به منافع ملی توجه شود؛ طبیعی‌ است که اگر خدای ناکرده احساس شود در این بررسی‌ها و تصمیمات به یک عضو هیئت علمی ظلم شده، قانون مسیر را بازگذاشته و آن شخص می‌تواند با مراجعه به قانون تقاضای تجدیدنظر کند و تجدیدنظر هم از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌شود.

وزیر علوم با بیان اینکه واقعاً موضوع پایان همکاری با برخی اساتید آن گونه که در فضای مجازی مطرح شده نیست، تصریح کرد: هیچ‌گاه یک دانشگاه با سرمایه‌های ارزشمند خود به ناحق و به‌صورت غیرقانونی رفتار نمی‌کند و بی دلیل عذر کسی را نمی‌خواهد.

زلفی‌گل افزود: اساتید دانشگاه افتخارآفرینان جامعه هستند و همه توفیقات ما در کشور که به آن‌ها می‌بالیم، نتیجه و محصول برون‌داد‌ه‌ای دانشگاهی‌ است.

وی تأکید کرد: اساتید، دانشمندان و دانش آموختگان دانشگاهی در دستگاه‌های اجرایی و صنایع مختلف حضور می‌یابند و خروجی آن‌ها اتفاقاتی است که جمهوری اسلامی به آن‌ها افتخار می‌کند؛ اساتید دانشگاه سرمایه نمادین کشورند و هیچ‌گاه علاقه‌مند نیستیم به آن‌ها بی احترامی یا ظلم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
سیاست دولت در مورد تعلیم در چندین دولت نشانه آن است که مجلس علاقه ای به المپیاد خدمت ندارد. چگونه، تحریم ها از طرف دشمن و سؤالات تدریس نشده از طرف مسؤلان تفسیر مهارت عالی در خدمت نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
دشمن دانشگاه و دانشجو و استاد دانشگاه هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
درست است که اساتید دانشگاهها سرمایه مملکت هستند اما باید به قوانین احترام بگذارند ، با بی قانونی و بی فرهنگی باید برخورد شود
Iran (Islamic Republic of)
بختیاریوند
۱۶:۰۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
اتفاقا کسی که بد کشورش را بخواهد استاد نیست بلکه از کارگری که از جسم خود برای پیشرفت کشورش مایه میگذارد کمتر است و اینها را باید اخراج کرد و لازم است دانشگاهها پاک شوند از وجود بی غیرت آن وطن فروش و بی دین و اندیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
اساتید ودانشجویان فتنه گر رااخراج کنید
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۸:۵۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
صد در صد موافق این نظریه هستم
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۴۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
استادی که از دولت خود حقوق کلان میگیرد واز غرب وآشوب گران همایت می کنند نباشد بهتر است و برود از اربابش حقوق بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۲۳ شهريور ۱۴۰۲
حمایت درسته بیسواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
هیچ نظامی سیاسی ، هیچ نظام مدیریتی،آموزشی،اقتصادی،تولیدی ...عنصر نامطلب را نباید تحمل کند !
نمک بخورد و نمک دان بشکند !
هر فردی این نمک نشناس را تحمل نمی کند و مطمئنآ ترد می کند !!!
مماشات و رئوفت اسلامی هم حدی دارد!
کسی که امنیت ملی را رعایت نکند و امنیت مردم را بخطر بیندازد دشمن مردم است!
کسی که با فعلش یا ترک فعلش یا با قلم و کلامش امنیت و آرامش مردم و جان مردم را بخطر میدازد نباید موظف در نظام مدیریت باشد!
کسی که برای و زیر پرچم دشمن بر علیه علم علی شمشیر می زند بمانند طلحه و زبیر زمان است !
گاهی اوقات برای دفع شر و فتنه باید دست به شمشیر برد و از سیاه نماییها نباید هراس داشت !!!
گاهی دفع شر با شر لازم است.
وظیفه مراجع قانونی نظامی و انتظامی و امنیتی حفظ جان و مال و آرامش مردم و منافع ملی است!
شهید ندادیم که برخی افراد بی بصیرت داخلی و مرعوب دشمنان این ملت برای این نظام و ملت هزینه بتراشند!
برخورد شدید گاهی لازم است تا سر عقل بیایند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ZAGROSIAN
۱۶:۰۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
ماشاالله ،هزاران هزار درود و آفرین ،احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
آفرین گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۳ شهريور ۱۴۰۲
شهید ندادیم که عدالت و اسلام فراموش شوند و قانون بد جایگزین قوانین عدالت محور شود

و رانتخواران پارتی دار مملکت را ارث پدری خود کنند

پارتی بازان زیادخواه و بیسواد نیز به اندازه استادهای ضد انقلاب خطرناک هستند حتی خطر ناک تر باید کسانی که با رانت و پارتی جذب دولت شده اند اخراج شوند

بله استاد ضد انقلاب باید اخراج شود نه استاد انقلابی و منتقد شش کلاسهای زیادخواه و رانتخواران پارتی دار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
اساتید ضد انقلاب را اخراج کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
استادی که گستاخی و لگدپرانی میکنه و حقوق های چند ده میلیونی میگیرد و جمهوری اسلامی از این حقوق ها در حلقوم این افراد میریزد تا قوت جفتک زدن داشته باشند و
این افراد باید هرچه سریعتر از کارخانه حساس انسان‌سازی دانشگاه و مدرسه تصفیه شوند و پُست‌های خطیر مربی‌گری از اِشغال حرام‌خواران و بی شرفان آزاد گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
دانشگاه باید مهارت المپیادی باشد. برای اینکه شغل نظری فقط تبلیغات یا توضیح تفسیر است .بیشتر شغل‌ ها مهارتی میباشد . به عنوان نمونه دانشگاه تهران باید به جای تدریس فرمول نحوه استفاده از فرمول در تولید امکانات مهم را تعلیم دهد . نکات مهمی که اگر وزیر علوم رعایت کند پیشرفت های خارق‌العاده ای خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
بله قبول دارم. بنده هیات علمی یک دانشگاه دولتی هستم. البته اسمم رو چند بار توی کامنت ها درج کردم فکر کردن دنبال تبلیغ هستم نشر ندادن همینجا !! با نظر شما کاملا موافق هستم. دانشجو باید مهارت یاد بگیره. بتونیم از این نظر برای شغل بهش کمک کنیم. علی رغم نظر مخالف بسیاری از همکارانم اما سعی کردم در جهت فناوری و کارآفرینی قدم بردارم.‌ شرکت دانش بنیان دارم و الان می‌خوام حدود شش هفت فارغ التحصیل رو جذب کنم. و یه سری دانشجو ها رو هم دارم کار یاد میدم تا بتونن محصولاتی آماده کنند برای تولید که چالش های کشور رو رفع کنه در حوزه تخصصی خودممون. چندین اختراع هم دارم که برای چالش ها هستش اما حمایت مالی نشدم تا الان. نود درصد مقالاتی هم که منتشر کردم چالش های شغلی رشته خودمون هست در ایران. خوشبختانه داره در آیین نامه ها تجدید نظر میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
استاد آشوبگر و به درد نخور باید اخراج بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
"یکی به نعل و یکی به میخ زدن" که میگن همینه...
Germany
محمد
۱۲:۲۹ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
توروخدا ی فکری برا کند بودن اینترنت کنید ی پیگیری کنید
اخه چ گناهی داریم همش ضعیفه
لطفا پیگیری کنید ک چرا هر روز ضعیف تر میشع
Iran (Islamic Republic of)
و
۱۲:۱۸ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
سخن وزیر محرم علوم بسیار دقیق و درست است مگر دانشگاه نباید قانون داشته باشد حتی قانون بد هم از بی قانونی بهتر است بدون تردید استاد از داشگاه اخراج نمی شود و سابقه هم ندارد استاد واقعی اخراج شده باشد و نتوانسته استاد واقعی باشد بنابراین خودش بواسطه اعمال و گفتارش خارج شده و نخواسته بماند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
به راحتی به اساتید دانشگاهی ارتقا رتبه ندهید . به راحتی به اساتید رتبه استاد تمامی ندهید . در رتبه اساتید دانشگاهی بازنگری شود . اساتیدی که بدون ثبت اختراع و کار صنعتی شاخص ارتقا رتبه میگیرند درست نیست . دانشگاه ها را از مقاله محوری خارج کنید . چرا ارز های هنگفت صرف انتقال تکنولوژی های قدیمی صنعتی در نفت و گاز و پتروشیمی می شود . چرا به جای محققان چینی ، دانشگاه های کشور مجری طرح ها نمی شوند . چرا اساتید دانشگاه ها مقاله محور شده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
کوبیدن کنکور برای کشاندن کار دانشجو به امثال امتحان جامع دکتری است که دانشجو برود دست به دامن یک مشت استاد طمع کار و فاسد شود ، کنکور تنها را درست است. به بهانه دکتری دانشجویان لیسانس و ارشد را بی مایه و رسیدگی می گذارند اساتید. دکتری شده است کالای لوکس اساتید که بفروشند ?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۲ شهريور ۱۴۰۲
سوالات کنکور های مقاطع مختلف و امتحان جامع دکتری با پاسخ تشریحی طراحان منتشر شود. باید دانشگاه های کشور نظارت و شفافیت داشته باشند. باید اعلام نظر دانشجویان درباره اساتید دانشگاه های دولتی در سامانه ی کشوری هر ترم ثبت شود. باید امتحانات و پاسخ های تشریحی هر درس ثبت شود و در اختیار دانشجویان باشد. جلوی قدرت های بی منطق و رانت اساتید و کارمندان دانشگاه ها را بگیرید
آخرین اخبار