مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی از راه‌اندازی سامانه گردشگری سلامت در استان‌های کشور خبر داد.

یحیی نقی‌زاده محبوب در نشست با اعضای انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اردبیل گفت: این سامانه به‌صورت پایلوت در استان‌های اردبیل، خراسان رضوی و یزد فعالیت خود را شروع می‌کند و در آن صدور ویزای گردشگری سلامت از طریق دفاتر انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌ فرهنگی می گوید: طراحی سامانه گردشگری سلامت با هدف ایجاد مکانیزم هوشمند برای تسهیل امور گردشگران خارجی سلامت و ذی‌نفعان اعم از دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز درمانی دارای مجوز پذیرش بیماران خارجی (IPD) و کادر درمان در دستور کار قرار دارد.

او اظهار امیدواری کرد با بهره‌برداری از این سامانه پیشرفته بسیاری از چالش‌های موجود در حوزه گردشگری سلامت مرتفع و موجب ارتقای سطح خدمات و درنتیجه رضایت‌مندی گردشگران خارجی شود.

نقی زاده محبوب همچنین به تصویب تخصیص تسهیلات به دفاتر خدمات مسافرتی اشاره کرد و افزود: به‌زودی پرداخت این تسهیلات آغاز خواهد شد.

او می گوید: مشکلات دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در سطح کلان در حال پیگیری است و موضوع مالیات نیز یکی از این موارد است که در برنامه هفتم توسعه فعالیت‌های داخلی دفاتر از پرداخت مالیات معاف خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: برخی از مشکلات و مسائل دفاتر در حوزه اختیارات استان نیست و ما در سطح کلان و از طریق وزارتخانه پیگیر این مسائل هستیم.

حسن محمدی ادیب افزود: در حوزه معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان برنامه‌های مختلفی داریم که شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری کشور‌های همسایه و تهیه کلیپ‌های معرفی جاذبه‌ها از این نمونه است و این اقدامات به فعالیت بیشتر و بهتر دفاتر کمک خواهد کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.