سلامت اسکلتی فرزندان خود را با بررسی این علائم ارزیابی کنید

یک فیزیوتراپیست گفت: بهتر است خانواده‌ها به راستای بدنی فرزندان خود توجه کرده و اگر مشاهده کردند که شانه و دو طرف لگن در یک سطح نیستند، قرینگی وجود ندارد یا گودی کمر در دو طرف یکسان نیست و یک طرف پهلو دچار چین خوردگی شده حتما به متخصص و فیزیوتراتپیست مراجعه کنند تا در مراحل اولیه بررسی و درمان صورت بگیرد.

مریم ایل‌بیگی تاکید بر لزوم انجام غربالگری‌های اسکلتی در مدارس گفت:  با توجه به افزایش مشکلات ستون فقرات مثل انحراف، کف پای صاف، زانوی ضربدری، زانوی پرانتزی و.. در دانش‌آموزان لازم است غربالگری‌های اسکلتی حداقل سالی یکبار در مدارس انجام شود.

او افزود: البته چند سالی هست که این غربالگری در برخی مدارس انجام شده و دانش‌آموزانی که مشکل یا انحراف اسکلتی دارند به مراکز و پزشک مربوطه هدایت‌ می‌شوند.

این فیزیوتراپیست خاطرنشان کرد: متاسفانه در این بخش برخی از خانواده‌ها  وقتی متوجه مشکل در فرزند خود می‌شوند یا انکار کرده و یا به درمان او توجه نمی‌کنند. در حالی که این بی‌توجهی در آینده دانش‌آموز را متوجه مشکلات بیشتر و درمان‌های سنگین‌تر خواهد کرد.

وی ادامه داد: بهتر است خانواده‌ها به راستای بدنی فرزندان خود توجه کرده و اگر مشاهده کردند که شانه و دو طرف لگن در یک سطح نیستند، قرینگی وجود ندارد، یا  گودی کمر در دو طرف یکسان نیست و یک طرف پهلو دچار چین خوردگی شده حتما به متخصص و فیزیوتراتپیست مراجعه کنند تا در مراحل اولیه بررسی و درمان صورت بگیرد.

وی  در پایان اظهار کرد : خانواده‌ها حتما مراقب باشند زمانی که  عارضه و مشکلی به وجود می‌آید به افرادی که در آن زمینه تخصص و تحصیلات دانشگاهی دارند مراجعه کنند و از مراجعه به افراد فاقد صلاحیت که در دانشگاه‌های علوم‌ پزشکی تحصیل نکرده‌اند اجتناب شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.