استان الانبار عراق از پذیرش جدایی‌طلبان خودداری کرد

شیوخ و نمایندگان استان الانبار عراق تاکید کردند که حاضر به پذیرش تروریست‌های جدایی طلب در استان خود نیستند.

پس از افشای اطلاعات از وجود طرحی برای انتقال مقر جدایی طلبان کرد‌ از اقلیم کردستان تا دورترین نقطه مرزی از ایران یعنی استان الانبار عراق، نمایندگان، شیوخ و رهبران این استان عراق روز سه شنبه گفتند که الانبار به «هیچ مشکل جدیدی» نیاز ندارد به خصوص اگر ماهیت بین‌المللی داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری ۹۶۴ عراق، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق که قرار است امروز چهارشنبه سفر خود را به تهران آغاز کند، با تایید اینکه «قانون اساسی به هیچ طرفی اجازه استفاده از خاک عراق برای حمله به کشور‌های همسایه را نمی‌دهد»، افزود: عراق «اقدامات لازم را برای حذف  گروه‌های مخالف از مرز عراق و ایران انجام داده و اینکه عراق به توافقنامه امنیتی با ایران متعهد است.»

در ۱۹ سپتامبر، مهلتی که تهران اعلام کرد به مقامات عراقی برای خلع سلاح گروه های تروریستی و جدایی طلب کرد در داخل عراق داده است، به پایان می‌رسد. ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در این خصوص گفت: بر اساس این توافق، مهلت تعیین شده تا ۱۹ سپتامبر برای خلع سلاح گروه‌های تروریستی در اقلیم کردستان عراق به پایان می‌رسد و تمدید نخواهد شد.

ساعات فعلی شاهد جلسات و ارتباطات فشرده بین چند طرف مرتبط با این پرونده است.

فارس الفارس، عضو مجلس نمایندگان استان الانبار به وبگاه ۹۶۴ گفت: تمام آنچه در رسانه‌ها در مورد انتقال این افراد از کردستان به استان الانبار منتشر می‌شود، درز اطلاعات غیررسمی است و هیچ منبع رسمی وجود ندارد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار