۱۲۰ فروند بویه پلی اتیلن و ۵ فروند واچ بویه با هدف ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی آبراه‌های تحت حاکمیتی برای اولین بار در کشور به همت متخصصان داخلی طراحی و ساخته شد.

ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به ضرورت ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی در آبراه‌های تحت حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با اتکاء بر توان و دانش متخصصان داخلی در شرکت‌های دانش بنیان کشور فرآیند طراحی و ساخت ۱۲۰ فروند بویه پلی اتیلن اقیانوسی و ۵ فروند واچ بویه تحت نظارت کارشناسان تعمیر و نگهداری تجهیزات دریایی این اداره کل انجام و به بنادر خوزستان و بوشهر تحویل داده شد.

 

او  تعمیر و نگهداری ساده‌تر و کم‌هزینه‌تر، سهولت جابجایی و عدم نیاز به داک را از مهم‌ترین مزایای بهره‌گیری از این سازه‌های دریایی برشمرد و افزود: کاهش هزینه ساخت، تعمیرات و نگهداری و جلوگیری از خروج ارز از کشور از بارزترین ویژگی‌های این پروژه ملی است که انجام آن را در بر اساس منابع بومی توجیه‌پذیر کرده و به این منظور ۲۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی صرف شده است.

 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان می‌گوید: در جریان انجام این پروژه ۲۳ فرصت اشتغال فراهم شد که تأثیری به سزایی در ارتقاء دانش و تخصص نیرو‌های شاغل در آن داشت.

 

آقای گرایلو گفت: امیدواریم با حمایت از تولیدات داخلی و شرکت‌های دانش بنیان امکان توسعه و رونق صنایع دریایی در کشور بیش از پیش فراهم آید.

 

اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری در سال گذشته که موسوم به سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین بود، ضمن حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بومی موفق به طراحی و ساخت ۱۲۰ فقره قطعات و ملزومات تجهیزات الکترونیک برد‌های مخابراتی و تجهیزات استراتژیک بندری شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار