دادستان جیرفت گفت: در راستای پویش #نه_به_سلاح_غیرمجاز، ۱۶۲ قبضه سلاح غیر مجاز در جیرفت داوطلبانه تحویل نهاد‌های انتظامی و امنیتی شد.  

افشین صالحی در جمع خبرنگاران و در نمایشگاه تحویل داوطلبانه سلاح‌های غیرمجاز که در دادگستری شهرستان جیرفت برگزار  شد، گفت: طی چندماه اخیر تعداد ۴۴۹ قبضه سلاح غیر مجاز جمع آوری شده  است که از این تعداد، ۱۶۲ سلاح به نحو داوطلبانه تحویل داده شده و ۱۱۳ سلاح شکاری نیز کشف شده است.

او به انهدام ۳ باند توزیع سلاح به همت سربازان گمنام امام زمان (عج) طی ماه‌های اخیر در این شهرستان اشاره کرد و افزود: از هر باند ۲۵ قبضه سلاح کمری کشف شد که قرار بود قاچاقچیان این سلاح‌ها را در جامعه توزیع کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت  بیان داشت: تعداد ۵۵ قبضه سلاح مجوز دار کشف شده که کیفر خواست لغو مجوز شده و به نفع دولت مصادره شده است.

او گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳ نفر از عاملین تیر اندازی‌های سریالی در سطح شهرستان جیرفت دستگیر شده و در زندان هستند.

صالحی  از انهدام ۲ باند سرقت مسلحانه نیز خبر داد و گفت: سلاح جنگی، وسایل مسروقه و مهمات جنگی از این باند‌ها کشف شده است و تا اواخر هفته آینده تصاویر این افراد شرور را منتشر خواهیم کرد.

او بیان کرد: برخی از این سلاح‌ها از سارقان مسلح و افراد شرور کشف شده و تعدادی نیز در راستای طرح مشارکت مردم در امنیت، به صورت داوطلبانه تحویل دادگستری شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت  با اشاره به این که اولویت ما کشف سلاح است، بیان کرد: حمل سلاح‌های سرد، مثل: قمه و چاقو‌های ضامن دار خلاف قانون است و در صورت مشاهده با فرد خلافکار برخورد قانونی می‌شود.

او با اشاره به اینکه طرح مشارکت مردم در امنیت تا پایان شهریورماه ادامه دارد، گفت: اگر دارندگان سلاح در مدت باقی مانده سلاح‌های خود را تحویل دهند از تخفیفات قانونی برخوردار می‌شوند و البته بعد از این مهلت برخورد دستگاه قضایی به طور جدی و با شدت خواهد بود.

صالحی خاطرنشان ساخت: سلاح‌های جمع آوری شده از سوی سران طوایف، خانواده، دهیاران، بخشداران مراجع امنیتی و معتمدین تحویل داده شده و به هیچ وجه از سوی شخص تحویل داده  نشده است.

او با بیان اینکه دارندگان سلاح اکثرا نوجوان و جوان بودند، تاکید کرد: ما معتقدیم هر یک سلاح یک شلیک به جامعه است و بیشترین سلاح کشف شده کلت کمری است.

این مقام قضایی افزود: بیشترین پیشگیری در استفاده از سلاح از سوی خانواده و جامعه صورت می‌گیرد و متاسفانه برخی از سلاح‌ها در لایه پنهان جامعه مانده اند و یک سلاح در یک روستا و جامعه یک تهدید است.

او ادامه داد: سلاح‌های کشف شده بیانگر این است که بخشی از سلاح‌های سنگین به سلاح سبک و دست ساز تبدیل شده است.

صالحی با تاکید بر اینکه فرهنگ استفاده از سلاح باید اصلاح شود، بیان کرد: در جمع آوری و کشف سلاح‌ها دست استمداد به سمت جامعه دراز می‌کنیم.

او سلاح‌های دست ساز را در دسته سلاح‌های شکاری برشمرد و تصریح کرد: شورای تامین شهرستان جیرفت در پی خارج کردن؛ حتی یک سلاح از چرخه است و امیدواریم تا پایان امسال بیشترین میزان کشفیات سلاح را داشته باشیم، همان طور که از ابتدای سال تاکنون نسبت به سال‌های گذشته میزان کشفیات افزایش چشمگیری داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت  بیان کرد: مشارکت در پویش #نه_به_سلاح_غیرمجاز نمونه‌ای از نقش بی بدیل مردم در تامین امنیت جامعه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار