عین‌اللهی مطرح کرد؛

استقرار ۳ هزار پزشک، پرستار و نیروی امدادی در مسیر پیاده‌روی زائران پیاده امام رضا (ع)

وزیر بهداشت گفت: سه هزار کادر درمانی برای خدمت رسانی به زائران در دهه پایانی ماه صفر در مسیر پیاده‌روی زائران پیاده امام رضا(ع) مستقر هستند.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان بازدید از ایستگاه‌های سلامت و پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ مستقر در مسیر پیاده‌روی زائران پیاده رضوی گفت: خدا را شاکریم که در این ایام خاص توفیق حضور در مسیر راهپیمایی زائران پیاده رضوی را پیدا کردیم و در این محل‌ها خدمات شایانی در تمامی بخش‌های حوزه سلامت ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: ۳ هزار پزشک و پرستار و نیروی امدادی در مسیر پیاده‌روی زائران پیاده امام رضا (ع) مستقرند و تعدادی دیگر هم در داخل و اطراف حرم مطهر رضوی حضور دارند تا موارد موردنیاز خدمت‌رسانی به‌موقع را داشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۲۶۸ آمبولانس خراسان رضوی و ۶۰ آمبولانس از دیگر استان‌ها در این مسیر حضور دارند، خاطرنشان کرد: اتوبوس آمبولانس‌ها ابتکار دولت بوده که قابلیت پذیرش ۱۳ بیمار را دارد و خدماتی همچون احیا، نوارقلب، شوک و بستری بیمار را ارائه می‌دهد و در مجموع ۱۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مسیر پیاده‌روی زائران پیاده رضوی مستقر شده است.

عین‌اللهی اضافه کرد: ابتکار خوب دیگر استفاده از موتورلانس در جاده‌ها بوده که سرعت خدمات‌رسانی را افزایش داده و در کنار آن امدادرسانی فوری و انتقال سریع بیماران نیازمند خدمات بیمارستانی را با حضور ۵ بالگرد داریم.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۵ ایستگاه سلامت با بیش از ۳۵۰ نیروی متخصص در مسیر پیاده‌روی زائران پیاده امام رضا (ع) حاضر هستند، بیان کرد: ما همچنین استقرار و فعالیت ۲ بیمارستان صحرایی در طول مسیر و یک کانکس بیمارستانی را در محدوده حرم مطهر رضوی داریم، ضمن اینکه ۵۸ تیم واکنش سریع هم در این مکان مقدس حضور دارند تا در موارد خاص اقدام کنند و خدمت‌رسانی لازم دا به عزاداران رضوی داشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: همچنین در بحث نظارت‌های بهداشتی هم ۷۵۰ نیروی بهداشتی در طول مسیر مستقر هستند و نظارت لازم بر غذای طبخ شده و توزیعی به زائران پیاده را دارند.

عین‌اللهی افزود: بسیاری از نیرو‌های حوزه سلامت از عراق مستقیم به مشهد آمدند که پس خدمت‌رسانی به زائران پیاده حسینی به زائران پیاده رضوی خدمت‌رسانی کنند.

وی در خصوص توزیع دارو، گفت: این کار متناسب با نیاز‌ها صورت می‌پذیرد و به مراکز مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد داده می‌شود و شامل سایر مراکز نمی‌شود و به پایگاه‌های جمعیت هلال احمر هم صرفاً otc داده می‌شود و دارو‌های دیگر شامل این پایگاه‌ها نمی‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: دارو‌های پایگاه‌های جمعیت هلال احمر توسط مسئولان خودشان تامین می‌شود، اما اگر نیازی احساس شد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حمایت لازم را از آن‌ها خواهد داشت.

این بازدید با همراهی جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور و محمود شبستری سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد.

دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این بازدید ضمن خداقوت به پرسنل پایگاه اورژانس ابوذر مشهد و خدمت گزاران فعال در موکب خدمت رسانی به زائران در روستای ده غیبی، در جریان خدمات‌رسانی به زائران پیاده رضوی، وضعیت مراجعات به اتوبوس آمبولانس مستقر در این محل و خدمات دهی نیرو‌های امدادی قرار گرفت.

پایگاه اورژانس ۱۱۵ و موکب‌های خدمت رسانی به زائران مشهد مقدس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص گفت: در پایگاه اورژانس ابوذر روزانه ۱۶ ماموریت توسط ۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس مستقر در این پایگاه انجام می‌شود.

محمد پهلوان افزود: در این پایگاه که در خروجی شهر مشهد به سمت نیشابور و در ابتدای اتوبان شهید شوشتری قرار دارد، ۲۲ نیروی درمانی به زائران پیاده رضوی به صورت شبانه روزی خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی بیان داشت: میزان مراجعات سرپایی به پایگاه اورژانس ابوذر در حالت عادی ۱۵ نفر است، اما این تعداد در دهه پایانی صفر ۲ برابر شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بیشتر زائران پیاده به علت تاول پا، سوختگی، مسمومیت غذایی، کنترل قند خون و فشار خون مراجعه می‌کنند که مشکل ۹۰ درصد این مراجعه کنندگان با خدمات سرپایی برطرف شده و درصد اندکی هم پس از دریافت اقدامات اولیه به بیمارستان انتقال می‌یابند.

پهلوان گفت: همچنین در موکب خدمت رسانی به زائران در روستای ده غیبی، ۱۰ تکنسین اورژانس ۱۱۵ مشهد در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند و به طور متوسط روزانه ۴۰ نفر به این محل مراجعه می‌کنند که این رقم رشد ۱۵ درصدی نسبت مدت مشابه سال گذشته داشته است.

همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شب گذشته از بیمارستان صحرایی شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد مستقر در باب الرضا حرم مطهر و استقرار آمبولانس‌ها و نیرو‌های اورژانس پیش بیمارستانی بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار