کتابت قرآن در خراسان رضوی در واکنش به قرآن‌سوزی‌ها

یک خطاط قرآن گفت: در واکنش به قرآن‌سوزی‌هایی که صورت گرفته درحال کتابت و تکمیل قرآنی در ابعاد ۵۰ تا ۷۰ سانتی‌متر در درگز هستیم.

محمد تعریفی خطاط قرآن کریم گفت: بین سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵ قرآنی با ابعاد ۵۰ تا ۷۰ سانتی‌متر را شروع به نوشتن کردم، اما به دلایلی نیمه‌کاره ماند، تا اینکه امسال در پی دعوتی که به نمایشگاه قرآن در درگز شدم آن قرآن را نیز با خود به نمایشگاه بردم؛ مسئولان درگز که قرآن را دیدند قول کمک برای تکمیل آن را دادند و من آن قرآن را برای تکمیل وقف درگز کردم.

وی افزود: پس از تصویب انجام کار در شورای فرهنگ عمومی شهرستان درگز از هنرمندان تذهیب‌کار دعوت کرده و تعدادی از آن‌ها را گزینش کردیم و کارگاهی را تشکیل دادیم تا در آنجا فعالیت کنیم. این اتفاق هم‌زمان با ماجرای قرآن‌سوزی در سوئد رخ داد و ما عزم خود را جزم کردیم تا فعالیتمان در راستای تکمیل این قرآن پاسخی عملی به قرآن‌سوزی‌ها باشد.

این خوشنویس و خطاط قرآن خاطرنشان کرد: تاکنون هرکدام از مسئولان، جامعه قرآنی و هنرمندان در واکنش به قرآن‌سوزی‌ها صحبت کرده، این اتفاق را محکوم کرده‌اند، اما کسی کار عملی در واکنش به آن انجام نداده است و ما سعی کردیم با این اقدام پاسخ مناسبی در واکنش به این رفتار بدهیم.

تعریفی تصریح کرد: این دومین قرآنی است که من می‌نویسم. اولین قرآن را به موزه حرم مطهر رضوی اهداء کردم که در اندازه ۱ متر در ۷۰سانت نوشته شده بود و هر جزء قرآن را در یک برگه جای دادم، با اینکه تعداد آیات هر جزء متفاوت است. این قرآن دوم نیز با صفحه‌بندی عثمان طاها، اما با رسم‌الخط ایرانی و نسخ عربی نوشته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار