سفیر کشورمان در ریاض:

ایران برای توسعه روابط دو جانبه با عربستان جدیت لازم را دارد

عنایتی گفت: دیدگاه جمهوری اسلامی ایران توسعه مناسبات با عربستان است و ایران برای توسعه روابط دو جانبه جدیت لازم را دارد.

علیرضا عنایتی، سفیر کشورمان در عربستان سعودی در دیدار با ولید الخریجی قائم مقام وزارت خارجه عربستان سعودی ضمن تسلیم پیام ریاست جمهوری اسلامی ایران به پادشاه و ولیعهد عربستان ابعاد مختلف روابط دوجانبه تهران و ریاض بررسی شد.

در این دیدار سفیر کشورمان تاکید کرد: دیدگاه جمهوری اسلامی ایران بر اساس توصیه رئیس‌جمهور و وزارت امور خارجه دولت سیزدهم، توسعه مناسبات با عربستان سعودی است و ایران در خصوص توسعه روابط دو جانبه با عربستان سعودی جدیت لازم را دارد.

عنایتی با اشاره به دیدگاه سران دو کشور درباره توسعه مناسبات افزود: باید دیدگاه سران دو کشور در ارتباط با توسعه مناسبات تهران و ریاض عملیاتی شود و در چهارچوب‌های مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی، بازرگانی، ورزش و جوانان این دیدگاه‌ها پیاده سازی گردد.

این دیپلمات کشورمان تصریح کرد: در گفتگو‌های وزرای خارجه و ملاقات با سران، ابعاد مختلف همکاری در بخش‌های دوجانبه، فعال کردن موافقت‌نامه‌ها، برقراری پرواز‌ها و تبادل دیدار بخش‌های دولتی و خصوصی مورد توجه واقع شده است که در جریان سفر وزیر امور خارجه کشورمان به عربستان و دیدار حسین امیرعبداللهیان با بن فرحان وزیر خارجه و محمد بن سلمان ولیعهد این کشور مورد تاکید قرار گرفت.

در جریان این دیدار ولید الخریجی قائم مقام وزارت امور خارجه عربستان سعودی بر دیدگاه این کشور در توسعه و ترفیع مناسبات فی مابین تاکید کرد.

وی گفت: عربستان در چهارچوب توسعه روابط با ایران حرکت می‌کند و دیدگاه‌های مشترکی در خصوص فعال‌سازی مناسبات بین دو کشور وجود دارد.

در این دیدار پیام آیت الله رئیسی در خصوص لزوم توسعه مناسبات و دعوت از پادشاه عربستان سلمان بن عبدالعزیز و ولیعهد و رئیس شورای عربستان محمد بن سلمان تسلیم وزارت امور خارجه این کشور شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۳ شهريور ۱۴۰۲
البته اول باید خسارتای ما رو بده
آخرین اخبار