بهره مندی بیش از ۲۸۰۰ نفر از زندانیان آذربایجان غربی از تخفیف مجازات

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۲۸۰۰ نفر از زندانیان در زندان های استان از تخفیف مجازات بهره مند شدند.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با ایام رحلت جانگداز پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در برنامه‌ای منسجم و هماهنگ در سراسر استان ۲۱۵ مقام قضایی و قاضی از زندان‌های استان طی روز گذشته بازدید کردند و به درخواست‌های زندانیان رسیدگی شد که نتایج بسیار خوبی‌هم داشت.

ناصر عتباتی اضافه کرد: مقام‌های قاضی و قضات در این بازدید‌ها با حضور در بند‌های زندان با مددجویان دیدار و به درخواست‌های آنان دستورات مقتضی را صادر کردند.

وی ادامه داد: هدف از این بازدید، اطلاع از وضعیت قضایی زندانیان و نحوه خدمت رسانی به آن‌ها بود که برکات زیادی نیز داشت.

۲۴۹۹ زندانی به مرخصی رفتند

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: در این بازدید‌ها با رویکرد اصلاحگرانه و با اندیشه بازاحتماعی کردن مددجویان با بررسی شرایط زندانیان کمک شد تا در صورت استحقاق از امتیازات و ارفاقات قانونی بهره‌مند شوند و بتوانند در کنار خانواده خود باشند و به آن‌ها رسیدگی کنند.

عتباتی گفت: در پایان این بازدید، ۲ هزار و ۴۴۹ زندانی از مرخصی، ۶۲ نفر از اشتغال، ۵۷ نفر از مرخصی پایان حبس، ۲۴ نفر از پابند الکترونیک، ۲۲ نفر از آزادی مشروط، ۱۱ نفر از تعلیق مجازات، ۷۹ نفر از ارجاع به کمسیون عفو، ۲۷ نفر از تخفیف مجازات، ۱۳ نفر از تجمیع مجازات و ۲۹ نفر از تعیین تکلیف رد مال بهره‌مند شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.