مقامات ارشد آمریکا و کره جنوبی درباره تهدیدات هسته‌ای کره شمالی و سفر کیم جونگ اون به مسکو دیدار و گفتگو کردند.

سفر کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به مسکو و دیدار وی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود باعث ایجاد نگرانی در ژاپن و کره جنوبی و متحد اصلی آن‌ها آمریکا شده است. احتمال همکاری‌های نظامی میان پیونگ یانگ و مسکو به هیچ عنوان نمی‌تواند خبر خوبی برای واشنگتن و متحدانش در شرق آسیا باشد. 

به گزارش تله تریدر، «گروه مشاوره و استراتژی بازدارندگی» متشکل از مقامات بلندپایه کره جنوبی و آمریکا امروز (جمعه) درپی نگرانی‌ها از سفر کیم جونگ اون به روسیه در سئول گردهم آمده و جلسه برگزار کردند. 

محور اصلی جلسه امروز مقامات کره‌ای و آمریکایی، بررسی تهدیدات هسته‌ای احتمالی از سوی کره شمالی بوده است. 

بانی جنکینز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین الملل با هشدار به مقامات پیونگ یانگ درباره هر گونه ماجراجویی در شبه جزیره کره تهدید کرد: هر نوع حمله هسته‌ای از سوی کره شمالی علیه آمریکا و متحدانش در منطقه غیرقابل قبول بوده و منجر به پایان این رژیم خواهد شد. 

چانگ هوجین، معاون وزیر خارجه کره جنوبی نیز درباره سفر کیم جونگ اون به مسکو تاکید کرد: همکاری نظامی روسیه و کره شمالی ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. 

رسانه‌های غربی می‌گویند فروش تسلیحات به روسیه اصلی‌ترین محور گفتگو رهبران دو کشور در سفر کیم جونگ اون به مسکو بوده است. با این حال، مقامات آمریکایی تهدید کرده اند در صورتی که پیونگ یانگ اقدام به ارسال تسلیحات به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین شود بهای آن را خواهد پرداخت. 

مقامات غربی مدعی هستند احتمال کمک روسیه به کره شمالی در حوزه فضایی زیاد است. موید این امر، دیدار کیم جونگ اون و پوتین در یک پایگاه پرتاب ماهواره در شرق دور بود. پیونگ یانگ پیش‌تر ۲ بار در پرتاب ماهواره جاسوسی خود به فضا با شکست مواجه شده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار