حجت‌الاسلام نظری با اشاره به روز جهانی صلح گفت: جهاد به معنای جنگ و خشونت نیست، بلکه دفاع از خداوند متعال، دین، اصول و ارزش‌ها است.

حجت‌الاسلام احمد نظری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود امام جمعه موقت شاهرود گفت: برخی افراد عقیده دارند جنگ و خشونت در مقابل صلح است که در فرهنگ دینی ما این معنا جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه هرچه در عالم آفرینش و در دین اسلام به آن توصیه شده، صلح و مسالمت آمیزی است، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم به صلح و سازش توصیه کرده و جنگ مورد تنفر قرار گرفته است.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه جهاد غیر از جنگ است، اظهار کرد: بیش از ۴۰۰ آیه در قرآن درباره جهاد نازل شده که در راستای دفاع از خدا، دین، اصول و ارزش‌ها است.

وی به اغتشاشات سال گذشته اشاره کرد و گفت: امروزه بر اساس تحلیل‌های سیاسی حوادث و فتنه‌هایی در سطح جهان، منطقه به ویژه غرب آسیا در حال وقوع است که این فتنه‌ها در راستای بحران‌سازی در منطقه توسط آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها طرح‌ریزی شده است.

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه نسل چهارم داعش در مرز بین کشور‌های سوریه و عراق شکل گرفته است، افزود: این گروه ۶۰ هزار نفری بنام «الهول» با هدایت صهیونیست و آمریکایی‌ها فعال شده است.

خطیب جمعه شاهرود به ایجاد جنگ ترکیبی، شناختی و فضاسازی کاذب توسط دشمنان اشاره کرد و گفت: این همه فساد که از طریق امپراطوری فضای مجازی شکل می‌گیرد ساخته آمریکا و رژیم کودک‌کش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.