تولید کیسه زیست تخریب‌پذیر با قابلیت تجزیه در ۱۸۰ روز در سمنان

معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: یکی از واحد‌های فعال در این پارک موفق به تولید کیسه زیست تخریب‌پذیر با قابلیت تجزیه در ۱۸۰ روز شد.

حمیدرضا محمدیان سمنانیمعاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: شرکت دانش بنیان میامی‌شیمی محصول دانش بنیان و راهبردی در زمینه «تولید کیسه زیست تخریب‌پذیر» تولید کرد. این مجموعه از سال ۱۴۰۰ وارد مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان شد و فعالیت خود را به همراه تعدادی از دانش‌آموختگان دانشگاه سمنان آغاز کرد و بعد از ۲ سال تلاش تحقیقاتشان به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: «کیسه زیست تخریب پذیر» تولیدشده در واحد دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در نمونه‌های مختلف و دارای قابلیت انحلال در آب سرد، آب گرم و نامحلول در آب است.

محمدیان سمنانی بیان کرد: اگر «کیسه زیست تخریب‌پذیر» تولیدی شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در محیط آزاد رها شود در مدت ۱۸۰ روز به طور کامل تجزیه می‌شود و نه تنها باعث آلودگی نمی‌شود، بلکه اثرات جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ آب را به همراه دارد.

معاون فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان گفت: مواد تشکیل دهنده کیسه زیست تخریب پذیر از نوعی پلاستیک بدون هیچگونه آلودگی زیست محیطی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.