راه‌اندازی ۲ مرکز یادگیری در ندامتگاه‌های عادل‌آباد و پیربنو شیراز

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از راه اندازی ۲ مرکز یادگیری در ندامتگاه‌های عادل آباد و پیربنو شیراز با هدف آموزش سواد در سطوح مختلف مددجویان این ندامتگاه‌ها خبر داد.

مجید احمدی در نشست مشترک با مسئولین اداره کل ندامتگاه‌های استان فارس گفت: بر اساس سیاست‌های نهضت سواد آموزی تلاش داریم توجه ویژه‌ای به امر آموزش زندانیان داشته باشیم و با برنامه ریزی گسترده و هدفمند تمامی زندانیان بیسواد و کم سواد را تحت پوشش آموزش‌ها قرار دهیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس بر بهره مندی از ظرفیت نیرو‌های جهادی، انقلابی و ارزشی در سوادآموزی تاکید کرد و گفت: نهضت سوادآموزی، آموزش ۱۲ نوع سواد را در دستور کار خود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سواد رسانه‌ای اشاره کرد.

احمدی گفت: سطح سواد افراد با بزهکاری رابطه معکوس دارد بنابراین هر چه آمار باسوادی در جامعه بالاتر باشد آمار بزهکاری، کاهش می‌یابد البته جزئیات و پارامتر‌های دیگری نیز در این خصوص وجود دارد و سواد یکی از مؤلفه‌ها و شاخص هاست.

او تصریح کرد: آموزش زندانیان بی‌سواد نقش مهمی درارتقای فرهنگ عمومی، جلوگیری از بزهکاری و بازگشت مددجویان به جامعه دارد.

معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: راه اندازی دو مرکز یادگیری در ندامتگاه‌های عادل آباد و پیربنو با هدف آموزش سواد در سطوح مختلف، انجام پالایش اسمی مددجویان و جلب اعتماد و مشارکت سوادآموزان و آموزش‌دهندگان ندامتگاه‌ها صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: در سال جاری بیش از ۷۰۰ نفر از زندانیان بی‌سواد و کم‌سواد مورد شناسایی و در راستای آموزش آن‌ها برنامه ریزی کرده ایم.

احمدی گفت: برای آموزش زندانیان، از کارکنان ندامتگاه به عنوان آموزش دهنده استفاده می‌کنیم و بیش از ۲۵ نفر از کارکنان ندامتگاه‌های فارس با نهضت سوادآموزی همکاری دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار