کارشناس پیشگیری و کنترل فشارخون و بیماری‌های قلبی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تغذیه ناسالم و سبک زندگی نامناسب از جمله مصرف زیاد نمک، چاقی و نداشتن تحرک احتمال ابتلا به فشارخون را افزایش داده است.

امید ساعتچی گفت: افراد خردسال تا کهن‌سال به دلیل رعایت نکردن اصول غذایی و تغذیه‌ای به فشار خون مبتلا شوند.

او گفت: اگر فشار افراد میان‌سال بیش از ۱۳ روی هشت میلی‌متر جیوه باشد نشان‌دهنده فشارخون بالا است.

کارشناس پیشگیری و کنترل فشارخون و بیماری‌های قلبی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: عواملی همچون استرس، کم تحرکی، مصرف دخانیات، مصرف بیش از اندازه نمک نیز از عوامل موثر در افزایش فشار خون است.

ساعتچی گفت: برخی بیماری‌های همچون سکته قلبی، مغزی، کلیوی، قلبی و عروقی، آسم نیز موجب افزایش فشارخون می‌شود.

او با بیان اینکه افراد مسن باید هر ماه تست فشارخون بدهند، گفت: انجام این آزمایش‌ها موجب اطلاع به موقع فرد از ابتلا به فشار خون و درمان به موقع آن می‌شود.

کارشناس پیشگیری و کنترل فشارخون و بیماری‌های قلبی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: فشارخون بالا باعث بروز بیماری‌های دیگر همچون سکته مغزی و قلبی، فلج یک عضو از بدن، ازدست‌دادن بینایی، کلیه و یا حتی مرگ می‌شود.

ساعتچی با بیان اینکه درگذشته افراد بالای ۴۰ سال بیشتر به فشارخون مبتلا می‌شدند، گفت:، اما میانگین سن ابتلا به فشار در سال‌های اخیر کاهش‌یافته و در حال حاضر حتی افراد کمتر از ۳۵ سال هم به این بیماری مبتلا می‌شوند.

وی افزود: به دلیل افزایش مبتلایان به این بیماری امکان غربالگری فشارخون برای افراد بالای ۳۰ سال در مراکز درمانی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی همدان فراهم شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار