کشت محصول کلزا در میاندوآب آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: محصول کلزا در بیش از ۹۵ هکتار از مزارع شهرستان میاندوآب کشت شده است.

رضا مقدم مدیر جهادکشاورزی میاندوآب گفت: با توجه به توزیع میزان ۲ تن بذر کلزا بین کشاورزان منطقه، پیش بینی می‌شود سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان در مقایسه با سال زراعی گذشته بیش از ۲ برابر افزایش یابد.

وی در حاشیه بازدید از مزارع درحال کشت کلزا افزود: تاکنون با ۱۲۷ نفر از کشاورزان این شهرستان در سطح بالغ بر ۶۰۰ هکتار قرارداد کشت منعقد شده است.

مقدم با اشاره به اینکه کشت کلزا از ۱۵ شهریور ماه در این شهرستان آغاز شده و تا پنجم مهرماه ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: پارسال ۲۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان میاندوآب به محصول کلزا اختصاص یافته بود که پیش بینی می‌شود امسال سطح زیر کشت این محصول بیش از دو برابر افزایش یابد.

وی ادامه داد: با توجه به راهبردی بودن محصول کلزا در راستای کاهش وابستگی به واردات روغن، توسعه و ترویج کشت این محصول راهبردی در اولویت قرار دارد.

مدیر جهادکشاورزی میاندوآب با بیان اینکه کلزا باعث بهبود بافت و ساختمان خاک و در نتیجه افزایش عملکرد محصول پس از آن نیز می‌شود، اضافه کرد: کلزا کاران از حمایت‌های تسهیلاتی، کود‌های ریزمغذی، امکان خرید تضمینی محصول تولیدی، نظارت مستمر بر مزارع و آموزش در زمینه کاشت، تغذیه اصولی، کنترل آفات و بیماری‌ها و برداشت محصول برخوردار می‌شوند.

به گفته مقدم، در سال زراعی گذشته ۸۵۷ تن کلزا از سطح ۲۳۰ هکتار سطح زیر کشت در شهرستان میاندوآب تولید و برداشت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.