مدیر کل دارویی سازمان غذا و دارو گفت: ۴۰ درصد از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه دارو فعال هستند.

محمد پیکانپور، مدیر کل دارویی سازمان غذا و دارو در نشست خبری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته گفت: توانمندی‌های زیاد در صنعت دارویی سبب صرفه‌جویی ارزی زیادی در ایران شده است. 

به گفته وی تولیدات دارویی از حدود ۶۰ به بیش از ۸۵ درصد در کشور رسیده است. کشورهای زیادی در زمینه تامین دارو متقاضی خرید دارو از کشورمان به دلیل کیفیت بالای داروهای تولیدی ایران هستند. کیفیت داروهای ایرانی مثبت ارزیابی شده است. 

او بیان کرد: صنعت داروسازی در جذب نخبگان توفیقات خوبی را داشته است و الان ۴۰ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه دارو فعال هستند. 

پیکانپور ادامه داد: هشتمین نمایشگاه دارویی فرصت خوبی برای انجام مذاکرات و هم‌افزایی بیشتر در صنعت دارویی کشور است. منابع ارزی به چهار میلیارد دلار توسط بانک مرکزی افزایش یافته و مهلت ترخیص کالاهای دارویی از گمرک  به نه ماه افزایش پیدا کرده است.  

او ادامه داد: پیگیری برای اختصاص  منابع ارزی برای زنجیره تامین داریم. در سال گذشته کمبود قلمی ۴۲۰ بود که در اخرین گزارش این میزان به ۸۱ قلم رسیده است.  

برخی از شرکت‌هایی که بهره‌وری پایین‌تری داشته‌اند باید در فرایندهایشان بازنگری داشته باشند. صنعت داروسازی سبب رونق زیادی در کشور شده است. 

محمد عبد زاده، رئیس سندیکای دارو  هم گفت: توسعه داروسازی کشور سبب اطمینان و امنیت در تامین داروی بازار مورد نیاز کشور خواهد بود.

به گفته وی این نمایشگاه با هدف توسعه صنعت داروی کشور برگزار می شود و امیدواریم این حوزه از رشد بیشتری برخوردار شود.

برچسب ها: دانش بنیان ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار