مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در زمان اجرای پویش نذر خون در ایام محرم و صفر ۳ هزار و ۸۹۷ نفر در استان خون اهدا کردند.

مهدی زاده مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: پویش نذر خون از ابتدای محرم تا پایان صفر اجرا شد و در این مدت ۴ هزار و ۸۴۶ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۴۲ نفر برای اهدای پلاکت و ۴ هزار و ۷۰۴ نفر هم برای اهدای خون مراجعه داشته اند.

او افزود: از این تعداد ۱۱۹ نفر موفق به اهدای پلاکت شده اند و ۳ هزار و ۸۹۷ نفر هم خون اهدا کرده اند.

مهدی زاده بیان کرد: اهداکنندگان شامل ۳ هزار و ۶۲۴ نفر مرد و ۲۷۳ نفر زن بودند، ۲ هزار و ۴۰۰ نفر هم جزو اهداکنندگان مستمر خون در استان محسوب می‌شوند.


بیشتر بخوانید


مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی ادامه داد: روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی امسال ۳۳۰ نفر برای اهدای خون به مراکز و پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که ۲۷۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او گفت: سال‌های گذشته تعداد اهداکنندگان خون در روز‌های تاسوعا و عاشورا بیشتر بود، اما روز‌های قبل آن با کاهش آمار مواجه می‌شدیم که برگزاری چنین پویش‌هایی حضور اهداکنندگان را در ابتدای ماه محرم پررنگ‌تر می‌کند.

مهدی‌زاده افزود:  بیشترین فراوانی گروه خونی مردم خراسان جنوبی با ۳۳ درصد مربوط به گروه خونی O مثبت است، گروه خونی A مثبت با ۲۷ درصد و گروه خونی B مثبت با ۲۳ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: کمترین فراوانی گروه خونی نیز با یک درصد مربوط به گروه خونی AB منفی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.