در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام شد؛

پوشش ریسک با قرارداد آتی شمش طلا در بورس کالا

مدیر صندوق‌های کالایی بورس کالا گفت: فعالان بازار می‌توانند در کنار دارایی گواهی سپرده شمش طلا از خاصیت اهرمی بودن قرار داد آتی استفاده کنند.

رحمان آراسته، مدیر بازار مشتقه و صندوق‌های کالایی بورس کالا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اسفند سال گذشته گواهی سپرده شمش طلا راه اندازی شد و تا کنون بیش از یک تن گواهی سپرده شمش طلا به فروش رفته است و مشتری‌های متفاوت توانستند با حداقل سرمایه ۳۰۰ هزار تومانی وارد سرمایه گذاری در بازار شمش طلا شوند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: برای این که مجدد به فعالان بازار این حوزه(طلا) کمک شود ابزار‌هایی را به موازات آن ایجاد کردیم که یکی از آن‌ها قرارداد آتی شمش طلا بود البته قرارداد آتی داری ریسک بیشتری است، اما فعالان بازار می‌توانند در کنار دارایی گواهی سپرده شمش طلا از خاصیت اهرمی بودن این بازار استفاده کنند تا در مجموع بتوانند ریسک خود را پوشش دهند.

وی ادامه داد: در آینده نزدیک و در مهر ماه نیز قرارداد اختیار معامله شمش طلا راه اندازی خواهد شد و افراد می‌توانند با هر درجه ریسک پذیری و ریسک گریزی وارد این بازار شوند.

وی یادآور شد: آخرین اطلاعیه در خصوص قرارداد آتی شمش طلا سر رسید اسفند را دارد و اگر افراد با داشتن حداقل میزان یک کیلو گواهی شمش، می‌توانند تحویل فیزیکی را هم داشته باشند.

برچسب ها: بورس کالا ، شمش طلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار