رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: مدرسه تنها کانون سرایت شپش نیست و والدین باید قبل از ورود فرزندشان به مدرسه معاینه شپش را انجام دهند.

حسینی تبار رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مرکز یزد گفت: هرساله با آغاز سال تحصیلی دانش آموزان مورد غربالگری قرار می‌گیرند که بر اساس آمار عده زیادی از آنان به شپش سر مبتلا هستند.

او افزود: برخلاف تصور عموم مدرسه تنها کانون سرایت شپش نیست و در سه ماه تابستان با رفت وآمد بچه‌ها به مکان‌های مختلف، استخر، سالن‌های ورزشی و استفاده از لباس‌های مختلف آلوده به شپش نیز امکان ابتلا به شپش وجود دارد. 

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش یزد از والدین خواست: برای بررسی ابتلای فرزندان خود به شپش و درمان آن در صورت نیاز، به مراکز بهداشت مراجعه کنند.

حسینی تبار همچنین از اجرای طرح بهداشت دهان و دندان دانش آموزان خبرداد و گفت: بر اساس مصوبه وزارت بهداشت و ضرورت اجرای این طرح در همه‌ی مدارس، برای پیشگیری از پوسیدگی دندان‌های دانش آموزان، خدمات دندان پزشکی در روستا‌ها وشهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر به صورت رایگان و در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر با تعرفه دولتی انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار