فرماندار سنندج خبر داد

بی‌سوادی ۴ هزار نفر در شهرستان سنندج

عسکری ، آمار بی‌سوادی در شهرستان سنندج را ۴ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیش از ۹۸ درصد مردم شهرستان سنندج از نعمت سواد برخوردار هستند.

فرماندار سنندج در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان سنندج، سواد را یکی از شاخص‌های اصلی توسعه در هر جامعه عنوان کرد و افزود: سواد، در عصر حاضر فقط مهارت خواندن و نوشتن نیست، با وجود این نداشتن توانایی خواندن و نوشتن برای افراد زیر ۵۰ سال زیبنده جامعه ما نیست و باید برای ریشه کنی این امر تلاش و برنامه ریزی کرد.

حسن عسکری آمار بی‌سوادی در شهرستان سنندج را ۴ هزار نفر اعلام کرد و خاطر نشان کرد: بیش از ۹۸ درصد مردم شهرستان سنندج از نعمت سواد برخوردار هستند.

او با بیان اینکه مبارزه جدی با بی‌سوادی فقط وظیفه آموزش و پرورش نیست و نیازمند همکاری و همراهی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی و برنامه‌ریزی مطلوب است، افزود: متقاعد کردن افراد بی سواد برای حضور در کلاس‌های سواد آموزی نیازمند کار فرهنگی و ورود رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی به این امر خطیر است.

فرماندار سنندج از بخشداران خواست که از ظرفیت ماموستایان و معتمدین برای شناسایی بی سوادان و متقاعد کردن آنان برای حضور در کلاس‌های سوادآموزی در سطح روستا‌ها بهره گیری کنند.

عسکری در پایان ضمن تاکید بر پیگیری و رفع مشکلات آموزش یاران نهضت سوادآموزی گفت: آموزش و پرورش نسبت به راه اندازی مرکز یادگیری در مناطق حاشیه‌ای سنندج با اولویت ناحیه منفصل شهری نایسر اقدام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار