سه داروخانه متخلف در زاهدان پلمب شد/ هشدار جدی معاون حقوق عامه به احتکار دارو

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان از پلمب سه داروخانه متخلف در زاهدان خبر داد و گفت: تعدادی از داروخانه‌ها نسبت به احتکار و قاچاق دارو اقدام می‌کنند که به آنها نیز هشدار می‌دهیم.


ابوالفضل احمدزاده اظهار کرد: با توجه‌ به ابلاغ دادستانی کل کشور مبنی بر ایجاد و راه‌اندازی کمیته نظارت بر اقلام دارویی در مراکز استان‌ها به ریاست دادستان‌ها، این مهم با تفویض اختیار از سوی دادستان مرکز استان به معاونت حقوق عامه از ۲ ماه قبل آغاز و این کمیته فعال شد.

وی افزود: در همین رابطه در ۱۰ روز گذشته ۱۵ بازدید از داروخانه‌های زاهدان با محوریت حقوق عامه و به‌منظور ارتقای سطح امنیت دارویی مردم انجام شد که ۶ مورد به صورت جدی تذکر گرفتند و از سوی دانشگاه علوم پزشکی نیز آموزش‌های لازم ارائه شد تا دیگر شاهد کاستی و کمبودها نباشیم.

به گفته این مسوول؛ در این میان سه داروخانه نیز به دلیل نداشتن مسوول فنی و شرایط نامناسب نگهداری داروها در انبار، پلمب و از ادامه فعالیت آنها تا زمان رفع نواقص جلوگیری شد.

وی تأکید کرد: برخی گزارش‌ها مردمی نیز به این معاونت واصل شده که تعدادی از داروخانه نسبت به احتکار و قاچاق دارو اقدام می‌کنند که به آنها نیز هشدار می‌دهیم در صورت احراز این امر ضمن پلمب داروخانه و تحویل داروهای مکشوفه به تعزیرات حکومتی و نهادهای متولی، برای متصدیان متخلف نیز پرونده‌های کیفری مجزایی تشکیل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار