۱۰۰ میلیارد تومان هزینه برای مقابله با سیل در یزد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای دفع آب‌های سطحی، روان آب‌ها، تکمیل رودخانه مرکزی و حفر چاه‌های جذبی در این استان هزینه شده است.

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی در مورد احتمال بارش‌های شدید در نقاط مرکزی کشور و از جمله یزد گفت: به مردم اطمینان می‌دهیم که امسال خطر سیل، شهر را تهدید نمی‌کند و حادثه سال گذشته سیل در این شهر تکرار نمی‌شود.

او به بازدید استاندار از سیل بند‌های سطح شهر اشاره کرد و افزود: تقویت سیل بندها، جمع آوری نخاله‌ها، پاکسازی رسوبات داخل سیل‌بند‌ها و ساخت سیل بند‌های جدید از جمله اقدامات در این زمینه است.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: با این اقدامات از ورود سیل از خارج شهر به داخل جلوگیری شده و پیش بینی‌های لازم انجام گرفته است و در داخل شهر هم چند اقدام اساسی انجام شده است که یکی از آن‌ها حفر بیش از ۷۰۰ چاه جذبی در نقاط مختلف بوده ضمن آنکه برخی خیابان‌ها که انتقال آب در آن رخ نمی‌داد نیز اصلاح شده است.

سیفی با بیان اینکه کل مناطق مختلف شهر را به نحوی به روخانه مرکزی متصل کردیم، یادآور شد: ترافیکی که در بلوار دانشجو ایجاد شد برای انتقال روان آب‌هایی بود که در شهر جاری می‌شد تا به رودخانه مرکزی هدایت شود ضمن آنکه باز کردن مسیر‌های همین رودخانه نیز در دستور کار است.

او تاکید کرد: اگر امسال باران داشته باشیم مردم خیالشان راحت باشد که مشکل جدی مثل پارسال نداریم، اما با روان آب‌ها نمیتوانیم مقابله کنیم و باید هدایت شوند.

سیفی مطرح کرد: در مناطقی مثل خیابان‌های ایرانشهر و دهم فروردین و منطقه قاسم آباد که خطر ورود روان آب‌ها به سطح شهر احساس میشد اقدامات لازم انجام شده است و لذا این اطمینان را به مردم می‌دهیم که مشکلی نداریم.

لازم به ذکر است جاری شدن ۲ سیل در سال گذشته در شهر یزد ضمن به بار آوردن خسارات سنگین به تاسیسات زیربنایی شهر منجر به ایجاد خسارات سنگین به املاک و خودرو‌های شهروندان شد و همین امر مسوولان استان را برای پیش گیری از حادثه مشابه به تکاپو وا داشت.

برچسب ها: خطر سیل ، چاه جذبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.