کرم زاده گفت: استان با عضویت در اتحادیه بین‌المللی جاده ابریشم فرصتی جهانی برای توسعه گردشگری پیدا کرده است.

امیر کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در اجلاسیه کشور‌های عضو اتحادیه بین‌المللی جاده ابریشم که در ماه شهریور ۱۴۰۲ در چین برگزار شد، چهره استان سمنان و کشور ایران و جاذبه‌های گردشگری آن به بیش از ۲۶ کشور جهان معرفی شد تا ضمن کاهش ایران‌هراسی که دشمنان آن را ایجاد کردند، استان سمنان به‌عنوان مقصد گردشگری بین‌المللی توسط گردشگران انتخاب شود.

وی افزود: صنعت گردشگری رشد اقتصادی، اشتغال‌زایی و توسعه را به همراه دارد که همگام با شعار سال است و باید جهانی اندیشد و استانی عمل کرد و از توان‌های بین‌المللی برای پیش برد اهداف و توسعه گردشگری استان بهره برد.

کرم زاده گفت: ویدئوی معرفی استان سمنان به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی تهیه و توزیع‌شده است تا جهانیان با این استان بی‌نظیر و جاذبه‌های متعدد طبیعی، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی آشنا شوند.

وی افزود: شهردار‌های استان و دبیرخانه ائتلاف شهر‌های جاده ابریشم در سمنان نیز می‌توانند با معرفی ظرفیت‌های سمنان در قالب‌های مختلف و به زبان‌های مختلف و تولید محتوا و برگزاری نشست‌های مرتبط را برای توسعه گردشگری و تسریع روند تبدیل‌شدن استان سمنان به مقصد بین‌المللی گردشگری همکاری کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: از دیگر راه‌های معرفی استان سمنان، حضور در نمایشگاه‌های گردشگری ملی و بین‌المللی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.