معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی از ظرفیت بنیاد نخبگان استان استفاده شود.

اکبر پورات در نشست هیات اندیشه‌ورز استان بوشهر بیان کرد: براساس شیوه‌نامه‌های اجرایی هیات اندیشه‌ورز تبیین و اهداف و انتظارات بنیاد نخبگان از این هیات باید در راستای جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با تأکید بر جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های کاربردی در سطح استان اجرایی شود.

وی تصریح کرد: نشست‌های تخصصی هیات اندیشه ­ورز استان، از جمله موفق­‌ترین سلسله نشست‌هایی است که در شناخت و بررسی آسیب‌های اجتماعی و ارائه نکته نظرات کلیدی و علمی و پژوهشی تشکیل می‌شود و نسبت به نوع آسیب، راه­کار‌های علمی و عملی متناسب با آن ارائه می‌شود تا ضمن بررسی و تایید، به ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه برای عملیاتی شدن ارسال شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه هیات اندیشه ورز استان باید اندیشکده­‌ها را به صورت تخصصی و در قالب کارگروه­‌های ویژه تقسیم کند، افزود: براساس همین ساختار تمام مسائل و موضوعات زیر نظر افراد متخصص بررسی خواهد شد تا برای هر موضوعی اندیشکده‌های خاص تعریف شود.

پورات گفت: از جمله وظایف مهم و کاربردی هیات اندیشه‌ورز ­استان، ایده سازی و نظریه پردازی در حوزه مسائل اجتماعی و ایجاد ارتباط منطقی در بین جامعه فکری و دستگاه‌های اجرایی است که باید شاهد فعالیت و پویایی این هیات در این بخش‌ها باشیم.

وی در پایان این نشست، پیشنهاد تدوین سند جامع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و خشونت در استان بوشهر توسط اعضای هیات اندیشه­‌ورز استان مطرح کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.