پاسخگویی به نیاز‌های جوان امروز نیازمند قیام حوزویان است

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: پاسخگویی به نیاز‌های جوان امروز نیازمند قیام حوزویان است و برای تحقق این امر مهم ۲۰ طرح مهم تبلیغی در دستور کار است و از اساتید در نقاط مختلف کشور درخواست داریم که در نظامات علمی خود تبلیغ را به عنوان اولویت قرار دهند.

 آیت‌الله علیرضا اعرافی پیش از ظهر امروز ۲۹ شهریور در آیین آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ حوزه‌های علمیه که در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفا برگزار شد، از حوزه‌های علمیه به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه اسلام برابر کج روی‌ها نام برد و عنوان کرد: جمع‌آوری و نگهداری علوم قرآن، اسلام، سنت و سیره معصومین (ع) و ثبت آن‌ها در شرایطی که امکانات کم بوده است و سلاطین تمام امکانات خود را به کار می‌گرفتند تا این آموزه‌ها ترویج نشود، آسان نبوده است، اما علمای اسلام حلال و حرام خداوند را بدون هیچ تصرفی حفظ کرده و ترویج دادند.

مدیر حوزه‌های علمیه از تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ورود جدی‌تر روحانیت به عرصه تبلیغ یاد کرد و گفت: با توجه به تاکید ایشان گروه‌های جهادی و طلاب در مسیر تبلیغ گام‌های مؤثرتری برخواهند داشت و مدیریت حوزه نیز طرح جدیدی را تدوین می‌کند تا بیشتر به موضوع تبلیغ پرداخته شود.

آیت الله اعرافی تبلیغ در جامعه امروزی را نیازمند شناخت جوان امروزی دانست و گفت: پاسخگویی به نیاز‌های جوان امروز نیازمند قیام حوزویان است و برای تحقق این امر مهم ۲۰ طرح مهم تبلیغی در دستور کار است و از اساتید در نقاط مختلف کشور درخواست داریم که در نظامات علمی خود تبلیغ را به عنوان اولویت قرار دهند. 

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر اینکه تبلیغ باید روح برنامه‌ریزی‌ها و نظامات حوزه باشد، عنوان کرد: تمام سطوح حوزه باید نسبت به تبلیغ اهتمام داشته باشند همانطور که در گذشته هم از مراجع گرفته تا دیگر سطوح همه به دنبال تبلیغ بودند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه فقه معاصر و پرداختن به آن رسالت تمام حوزه است، عنوان کرد: پیشرفت‌های تکنولوژی و فناوری هزاران سوال را ایجاد می‌کند که حوزه باید برای آن پاسخ داشته باشد و در این راستا دبیرخانه حمایت از پژوهش‌های مورد نیاز نظام تشکیل و حدود ۵۰۰ طرح در این دبیرخانه حمایت می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه از ایجاد رشته‌های جدید در حوزه یاد کرد گفت: حدود ۱۰۰ رشته و گرایش حوزوی در قم و استان‌ها دنبال می‌شود و ما ضمن تأکید بر قائمه اصلی حوزه، قلمرو‌های جدیدی را نیز مدنظر قرار می‌دهیم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه از برپایی دروس خارج در ۱۵ استان با اهتمام ۳۰ استاد یاد کرد و گفت: درس خارج در استان‌ها باید کیفیت و عمق بیشتری داشته باشد و سطح و محتوای آن کاهش پیدا نکند؛ در قم نیز درس‌های خارج متعدد و متکثر است و برای ساماندهی بیش‌تر درس‌های خارج در قم اقداماتی در نظر گرفته شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه شعار امسال حوزه‌های علمیه را «حوزه علمیه و رسالت تبلیغ و تبیین» اعلام کرد و گفت: تلاش ما این است که بتوانیم تبلیغ با به جایگاه اصلی‌اش در حوزه‌های علمیه برسانیم.

برچسب ها: حوزه علمیه قم ، تبلیغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار