مهدی رادمنش، با بیان این که محصول «کراس اوور ری را» با توان مهندسان کشور به ثمر نشسته است، اظهار کرد: این محصول دارای موتور EF۷P TC است که یک موتور ۱.۷ لیتری توربوشارژ بوده و جدیدترین موتور ایران خودرو و قدرتمندترین موتور تولید داخل به شمار میرود؛ در ضمن این محصول مجهز به نسل جدید گیربکس اتوماتیک شش سرعته (۶AT) با اهرم تعویض دنده الکترونیکی خواهد بود.
وی افزود: حداکثر توان موتور ری را ۱۶۰ اسب بخار با حداکثر گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر است و سیستم انتقال قدرت این خودرو شش دنده اتوماتیک بوده و دارای مصرف سوخت بهینه در این کلاس است. در حال حاضر موتور و گیربکس این خودرو مراحل نهایی کالیبراسیون را طی میکند.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در ادامه افزود: «ری را» در رده کراس اوورهای سگمنت B قرار میگیرد که پرطرفدارترین گروه کراس اوورها محسوب میشود، این خودرو طول، عرض و ارتفاعی معادل ۴۳۳۴، ۱۸۰۸ و ۱۶۳۸ میلی متر داشته و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۵۹۰ میلی متر است.
رادمنش، با بیان این که ری را دارای ترمز پارک برقی (EPB)، سامانه ترمز اتوماتیک (Auto Hold)، سامانه کمکی حرکت در سربالایی (HSA)، سامانه کمکی حرکت در سراشیبی (HDA)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، کنترل کشش (TCS)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، ترمز جلو و عقب دیسکی، سیستم کمک ترمز (BAS) است، یادآور شد: این محصول هم چنین دارای فرمان برقی با قابلیت تنظیم ستون در چهار جهت و کلیدهای کنترلی روی فرمان است.
وی با اشاره به سایر تجهیزات به کار رفته در ری را، عنوان کرد: نمایشگر دوگانه (نمایشگر جلو آمپر دیجیتال ۱۲ اینچی و سیستم مالتی مدیا با صفحه هوشمند لمسی ۱۲ اینچی با ۹ بلندگو)، نورپردازی مخفی با قابلیت تغییر رنگ در تریم داخلی، سانروف، کروز کنترل، محدود کننده سرعت، سنسور نور و باران، ورود بدون کلید، خروجی برق ۱۲ ولت در صندوق عقب، سنسور پا برای بازکردن در صندوق عقب (کیک سنسور)، در برقی صندوق عقب، اهرم تعویض دنده الکترونیکی، دوربین دید ۳۶۰ درجه و رادار نقطه کور از سایر امکانات این محصول است.
به گفته رادمنش، یکی از نکات جالب در «ری را» چراغهای Cornering یا Turn Light است که با چرخش فرمان یک چراغ دیگر روشن میشود و مسیر مقابل را برای راننده روشنتر میکند، علاوه بر آن «ری را» دارای چراغ خوشامدگویی در زیر درهای جلو و سیستم Follow Me Home، چراغ در پارکینگ به هنگام قفل کردن است.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، با اشاره به این که با تغییرات صورت گرفته بر روی موتور ری را، علاوه بر کاهش مصرف سوخت، توان و گشتاور افزایش یافته است، گفت: موتور این محصول بر پایه دانش داخلی و با طراحی شرکت ایپکو تولید شده است و میتوان گفت یکی از نقاط قوت ری را، قوای محرکه آن است.
وی افزود: یکی از جذابیتهای ظاهری ری را، رینگهای سایز ۱۸ اینچ دو رنگ است که برای نخستین بار در محصولات ایران خودرو از این سایز رینگ استفاده شده است، این تایرها در کنار ظاهری اسپرت که متناسب با خودروهای کراس اوور است، مناسب شرایط جادهای ایران نیز است.
رادمنش، با بیان این که فرآیندهای طراحی و توسعه این خودرو اتمام یافته و فرآیندهای کیفی آن آغاز شده و تامین قطعات در حال انجام است، گفت: تاکنون حدود ۴۰ دستگاه از این محصول برای موارد طراحی، توسعه و تستهای ارزیابی تولید شده و برنامه تولید خودروهای جدید برای صحه گذاری و تایید نوع در دستور کار است.
وی تاکید کرد: ایران خودرو برای تولید این خودرو براساس پلتفرمی آینده نگرانه با قابلیت تولید محصولات متنوعی از جمله ری را کاملا برقی، سرمایه گذاری عظیمی برای احداث خطوط جدید تولید بدنه و مونتاژ کرده است که توان تولید تیراژ بالایی از محصولات این پلتفرم را خواهد داشت.
رادمنش با بیان این که ری را خودرویی است که بیشترین حجم تغییرات در جهت توسعه را در تاریخ صنعت خودروی کشور دارد، گفت: این محصول تمامی تستهای خودرویی را در فرآیند توسعه خود دارد، زیرا محصولی است که از نو متولد شده و دارای پلتفرم، قطعات و تجهیزات جدید است، بر روی این محصول تا مرحله تجاری سازی، حدود ۲۰۰ تست، اعم از تستهایی با الزامات قانونی وکارخانه ای، انجام خواهد شد.
معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو، با تاکید بر این که مجهزترین ویژگیهای برقی و الکترونیکی در خودروی ری را به کار رفته است، بیان کرد: شرکت جتکو که یکی از شرکتهای ارزشمند دانش بنیان در حوزه برق و الکترونیک خودرو در ایران است، متولی طراحی و توسعه سامانه رایانهای کنترل ادوات برق و الکترونیک خودرو (BCM) بوده که این کار برای اولین بار در تاریخ صنعت خودروسازی ایران انجام شده است.
وی یادآور شد: برای تولید این خودرو، از تکنولوژیهای روز دنیا بیشترین بهره برداری صورت گرفته و در زمینه ایمنی و امنیتی، این خودرو تستهای متعددی را پاس کرده و دارای استانداردهای متعددی نیز در این زمینه است.
خجالت باید بکشی که اینطوری در نگاه و ذهن مشتری و مردم جا کردی...
یاد صادرات اتوبوس بنز به چین افتادم?
واینبار لاماری ،واقعا احمق خودتونین
شما خودتون ناراحت نکنید که ما مردم از شما انتقاد میکنیم ، همین که از تغییر چراغ و... به عنوان تغییرات عظیم در این صنعت به مونتاژ ماشین های چینی اقدام میکنید و همچنان از هر خودرو وانت میسازید
واقعا تپه بزرگی رو گل کاری می کنید
به امید گل کاری کردن تپه های بزرگتر
دوستان خودتان را اذیت نکنید با قیمتها
قیمت ک مهم نیست، این ارزوهاست ک میمانند
ینی ما ارزش یک عدد بیب بیبِ 10الی20 میلونی رو نداریم
ک سوار شیم قان غان کنیم!
حالا قیمتش هرچقدر میخواد باشه، واااالللا
بنظرم با این آپشن های مزخرف پول یه ماشین خارجی از ملت بگیرند
بدنه از قوطی آلومینیومی نازک تر مواد بی کیفیت
الان شما برو ماشین ۲۰۰۹ خارجی سوار شو با اینکه قدیمیه ولی هیچ کمپانی و کارخانه و مونتاژ کننده داخلی بهش نمیرسه
تا وقتی واردات آزاد نشه مردم به این فلاکت موندگارن
الان سوناتا ۲۰۱۶ تو عراق ۵۰۰ تومنه بعد الان تو ایران ۲۰۶ صد سال پیش ۵۰۰ تومنه هیچ آپشنیم نداره
ماشینی خوبه که سانحه جزیی منجر به مرگ سرنشین نشه .
موفق باشید
1- این همه آپشن چرا ترمز اضطراری نداشت؟؟؟؟؟؟؟
2- چه وقت و با چه کیفیتی و به چه بهایی به دست ما میرسه؟؟؟؟؟
ارزش 20 میلیون