معاون بهبود دام جهاد کشاورزی استان زنجان:

۱۵ درصد گوشت تولیدی زنجان بیشتر از نیاز استان است

معاون بهبود دام جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ۱۵ درصد گوشت تولیدی استان زنجان مازاد است و به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

محمدعلی صادقی معاون بهبود دام جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه این استان در حوزه تولید گوشت وضعیت خوبی دارد، افزود: سال قبل میزان تولید گوشت استان به ۱۳ هزار و ۸۰۰ تن رسید البته تولیدات استان بیشتر از دام های سبک و دامداری‌های روستایی است.

وی با بیان اینکه وضعیت استان به لحاظ جمعیت دامی مطلوب است، اضافه کرد: طبق آمار این استان در حوزه دام سبک صادر کننده و در حوزه دام سنگین وارد کننده است.

معاون بهبود دام جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار و ۶۰۰ نفر در حوزه دامداری در استان مشغول به فعالیت هستند، گفت: ۱۳۲ واحد در استان در حوزه گاوداری شیری فعال است.

صادقی با بیان اینکه ظرفیت واحدهای فعال استان در حوزه دام ۲۲ هزار و ۶۰۰ راس است، اضافه کرد: در حوزه پرواربندی گوساله نیز ۱۴۰ واحد با ۲۰ هزار راس در نقاط مختلف استان فعالیت دارند.

وی در ارتباط با واحدهای فعال در حوزه پرواربندی نیز گفت: تعداد واحدهای پرواربندی بره ۷۳ مورد با ۲۸ هزار راس و گوسفند داشتی نیز ۴۲ واحد با ۲۵ هزار راس است.

صادقی در ارتباط با گردش مالی این صنعت در استان، گفت: دامداری یکی از منابع اصلی برای تولید مواد غذایی پروتئینی کشور است و در زمینه اقتصادی نیز با اشتغال چند میلیون نفر در بخش‌های مختلف بهره‌برداری و دامداری، گردش مالی بالایی را برای اقتصاد استان به دنبال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.