معاون حمل و نقل و ترافیک استان تهران گفت: بحث ترافیک این روزها به عنوان یک مسئله شناخته شده است. دبیرخانه حمل و نقل ترافیک استان تهران برای ۴۷ شهر و ۱۶ شهرستان باید تصمیم گیری کند. مشکل ترافیک تهران به خودی خود حل نخواهد شد و باید شهرهای اقماری هم در این تصمیم گیریها در نظر گرفته شود.
دربانی ادامه داد: مشکل ترافیک تهران فقط با حمل و نقل عمومی حل نمیشود. باید در کنار ساماندهی حمل و نقل عمومی باید به فکر عریض کردن معابر هم باشیم.
معاون حمل و نقل ترافیک استان تهران گفت: شورای عالی معماری و شهرسازی در سال ۹۹ طراحی معابر شهری را تغییر دادند. تا قبل از این سال طراحیها خودرو محور بود و بعد از این سال طراحی انسان محور شد. در خیابانها اولویت به انسان داده شده و خودرو کنار گذاشته شده است مثل نصب سرعت گاه ها.
معاون حمل و نقل و نقل و ترافیک استان تهران گفت: ما حتی طراحی واحدی برای خودروی مسافربری نداریم و هر روز یک خودرو برای حمل و نقل عمومی میگذاریم.
دربانی گفت: ساعت شروع به کار واحدهای نظامی و انتظامی، واحدهای صنعتی، اصناف و بازاریان، بانک ها، مراکز آموزش عالی، دستگاههای ملی مستقر در تهران، مدارس متوسطه اول و دوم، در حال پایش است و هر دستگاهی که ساعت کاری را اجرایی نکند با آنها برخورد میشود.